امروز :
Skip to main content

 

وحدت حوزه و دانشگاه مانع از نفوذ دشمنان می‌شود و امنیت ملی را تضمین می‌کند/ امریکا، عربستان، وهابیت و استکبار جهانی عامل اصلی کشتار در کشورهای اسلامی هستند/ما هرگز دست دشمنان خدا را نمی‌گیریم، بلکه دست آن‌ها را قطع می‌کنیم

 

 

 امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که دست دادن با دشمنان پیام‌هایی را به همراه دارد و ما هرگز با دشمنان خدا دست نخواهیم داد، افزود: ما هرگز دست دشمنان خدا را نمی‌گیریم، بلکه دست آن‌ها را قطع می‌کنیم.

 

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین با اشاره به این که سال 1358 امام خمینی (ره) 27 آذر را روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری کرده است، اظهار کرد: این روز به خاطر شهادت آیت‌الله مفتح به دست گروه منافق فرقان، به عنوان وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است و پس از این نامگذاری همایشی باشکوه در قم و تهران از سوی حوزوی‌ها و دانشگاهیان برگزار شد.

 

وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت جامعه را تضمین می‌کند

وی با بیان این‌که حوزه و دانشگاه مانند بال دو پرنده هستند، و وحدت این دو، وحدت جامعه را تضمین می‌کند،  تصریح کرد: اگر هر کدام از این بال‌ها شکسته شود این پرنده قدرت پرواز را از دست می‌دهد و نمی‌تواند به کمال و تعالی دست پیدا کند.

 

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: پرواز و تعالی، نشاط علمی و حضور حماسی همه توده‌های ملت در تمام صحنه به سلامت بال‌های حوزه و دانشگاه بستگی دارد و اگر این دو بال سالم باشد، جامعه نیز سالم خواهد ماند و به پیشرفت دست پیدا خواهد کرد.

 

امام‌جمعه قزوین تشریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه امنیت ملی را تضمین می‌کند و اجانب و دشمنان همین که ببینند این دو با یکدیگر متحد هستند به این نتیجه خواهند رسید که این ملت و کشور نفوذ ناپذیرند و نمی‌توانند این ملت را فریب دهند و در بین آن‌ها اختلاف افکنی کنند.

 

دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف بین حوزه و دانشگاه هستند

وی با تأکید بر این‌که اجانب و دشمنان برای ایجاد اختلاف و نفوذ بین این دو، به ویژه از طریق دانشگاهیان تلاش می‌کنند، افزود: دشمنان تلاش می‌کنند برای ایجاد فتنه‌گری در جامعه به دانشگاه نفوذ کنند اما دانشگاهیان فرهیخته ما اعم از دانشجو و استاد با رفتار عالمانه و حکیمانه، نقشه‌های آن‌ها را خنثی کرده‌اند و از این پس نیز اجازه نفوذ و فتنه‌گری را به آن‌ها نخواهند داد.

 

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: بنده خودم یک دانشگاهی هستم و آن چیزی که ما در دانشگاه‌ها دیده‌ایم، قاطبه اساتید و دانشجویان ولایتمدار و متدین هستند. هرچند فتنه‌گرانی هم هستند که دشمن از طریق آن‌ها قصد نفوذ دارد و اساتید و دانشجویان ولایتمدار ما پاسخ آن‌ها را داده و خواهند داد.

 

وحدت حوزه و دانشگاه یکی از عوامل پیروزی انقلاب بود

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین وحدت حوزه و دانشگاه را یکی از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران معرفی کرد و گفت: حوزویان و دانشگاهیان در کنار هم مردانه مبارزه کردند تا این‌که انقلاب به پیروزی رسید و پس از آن در جنگ تحمیلی هم در کنار هم لباس رزم پوشیدند و در جبهه‌های جنگ به مبارزه با دشمن پرداختند.

 

امام‌جمعه قزوین به بیان عوامل وحدت حوزه و دانشگاه پرداخت و اعتقادات دینی، قرآن کریم، توحید، نبوت، معاد، رسالت، ولایت اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع)، علم و دانش، پژوهش، قلم و کتاب، مصالح دینی و منافع ملی، نهادهای رهبری در دانشگاه‌ها، حضور اندیشمندان دانشگاهی در حوزه‌ها به عنوان سخنران و مدرس و حضور اندیشمندان حوزوی در دانشگاه‌ها و محبت اهل‌بیت (ع) را از مهمترین آن‌ها برشمرد.

 

امریکا، عربستان، وهابیت و استکبار جهانی عامل اصلی کشتار در کشورهای اسلامی هستند

وی به حادثه خونبار نیجریه اشاره و اظهار کرد: کشور نیجریه با جمعیت 170 میلیونی در غرب قاره آفریقا قرار دارد. 60 درصد جمعیت این کشور را مسلمانان تشکیل می‌دهند و از این میزان 10 الی 12 میلیون نفر شیعه هستند و همه شیعیان این کشور به وسیله آقای شیخ ابراهیم زکزاکی که پرورش یافته حوزه‌های علمیه جمهوری اسلامی است، شیعه شده‌اند.

 

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: اهل تسنن در کشور ما و در سایر کشورهای اسلامی مخالف اهل‌بیت (ع) نیستند و تنها وهابیت هستند که با اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) مخالفت می‌کنند که داعشی ها پرورش یافته آن تفکر هستند و این گروه در حال انقراض هستند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که سه تن از فرزندان شیخ ابراهیم زکزاکی تاکنون به شهادت رسیده‌اند و ایشان با جدیت پای کار ایستاده و مبارزه می‌کنند.

 

وی با بیان این‌که همان عاملی که در سوریه، عراق و یمن مسلمانان را قتل‌عام می‌کنند، در نیجریه نیز دست به کشتار و جنایت زده، یادآور شد: دست امریکا، عربستان، وهابیت و استکبار جهانی در نیجریه، میانمار و لبنان دست به جنایت زده است و این دست نابکار را باید قطع کرد.

 

ما هرگز دست دشمنان خدا را نمی‌گیریم، بلکه دست آن‌ها را قطع می‌کنیم

امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که دست دادن با دشمنان پیام‌هایی را به همراه دارد و ما هرگز با دشمنان خدا دست نخواهیم داد، افزود: ما هرگز دست دشمنان خدا را نمی‌گیریم، بلکه دست آن‌ها را قطع می‌کنیم.

 

آیت‌الله عابدینی اذعان داشت: چه ما با استکبار جهانی دست بدهیم و یا دست ندهیم آن‌ها دست از جنایت بر نمی‌دارند و هر کسی با آن‌ها دست دهد و آن‌ها را هر طوری که ببیند ما دست از دشمنی با آن‌ها بر نخواهیم داشت؛ همانطور که آن‌ها هم دست از دشمنی با ما بر نخواهند داشت و طبق وعده خداوند در قرآن، این دست بریده خواهد شد.