امروز :
Skip to main content

 نماینده ولی فقیه در استان در جلسه معارفه مدیر جدید حوزه علمیه قزوین: مدیر جدید حوزه علمیه استان قزوین عزل و نصب ها را با مشورت انجام دهد

 

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر این که مدیر جدید حوزه علمیه استان قزوین عزل و نصب ها را با مشورت انجام دهد، افزود: اگر مدیر جدید حوزه علمیه استان قزوین با مشورت حوزویان کارها را پیش ببرند، همه آن ها برای پیشبرد اهداف حوزه با ایشان همراه خواهند شد.

 

آیت الله عبدالکریم عابدینی در جلسه تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه استان قزوین، ضمن قدردانی از سال ها تلاش و خدمت حجت الاسلام ابراهیمی اظهار کرد: فعالیت های ایشان آثار و برکات زیادی در حوزه علمیه قزوین به همراه داشته و انشاالله خدمات ایشان ادامه خواهد داشت.

 

وی با تأکید بر این که مسیر حوزه را آیه شریفه « إِنَّمَا یخْشَی اللّه مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ » مشخص می کند، افزود: باید تعیین کنیم حوزه علمیه مطلوب چه حوزه ای باید باشد و این حوزه الگوی خودش را از کجا باید بگیرد.

 

وی گفت: برای رسیدن به این هدف، حوزه علمیه باید مهد پرورش کسانی بشود که خشیت الهی داشته باشند و این مسیر به گونه ای باشد تا مردم برای این که معنای خشیت را درک کنند به آن ها مراجعه نمایند.

 

امام جمعه قزوین تأکید کرد: بنا هست عالمانی که دارای خشیت هستند و از سوی حوزه علمیه پرورش داده می شوند، جامعه ای را بسازند تا همه بندگان دارای خشیت شوند.

 

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: تمام تغیان گری ها، قتل عام ها، جنگ ها و خونریزی ها، پدیده های شومی همانند داعش و امثال آن که در جامعه امروز مشاهده می شود، به خاطر دوری از خشیت الهی صورت می گیرد و این دوری از خشیت دنیاپرستی در جوامع را ترویج داده است.

 

وی با بیان این که باید حوزه های علمیه در سایه تربیت های دینی زنده شوند و جامعه را نیز زنده کنند، اضافه کرد: اگر وحی و صاحبان وحی به داد حوزه های علمیه نرسند، انسان ها در سطح زندگی حیوانی باقی خواهند ماند و هرگز طعم شیرین حیات معنوی را نخواهد چشید.

 

آیت الله عابدینی اذعان داشت: اگر طلبه ای حیات طیبه را نچشد نمی تواند جامعه را به حیات طیبه دعوت کند و این مهم یکی از اهداف حوزه های علمیه است تا جامعه به سمت دست یابی به حیات طیبه حرکت کند.

 

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه باید فقر حیات معنوی جوامع را با غنای خداوند متعال، جبران کنند و این مقوله یکی از اساسی ترین موضوعاتی است که باید دنبال شود.

 

وی با تأکید بر این که روحانیون و طلاب عطش دریافت علوم ربانی را داشته باشند، افزود: امام علی (ع) می فرمایند، اگر کسی عطش دریافت علوم ربانی را نداشته باشد، اهل فکر، اهل اندیشه و تأمل نیست و در هر زمان ممکن است مسیر فکری خود را تغییر دهد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان این که هدف حوزه های علمیه اجرای همه قرآن، نهج البلاغه و بحارالانوار است، تشریح کرد: همه کسانی که در این مسیر قرار گیرند دعوت شده از سوی خداوند هستند.

 

آیت الله عابدینی حجت الاسلام ابراهیمی را فردی مدبر، محقق و صاحب آثار فراوان معرفی و تصریح کرد: ایشان علاوه بر تربیت طلاب، در زمینه تحقیق و پژوهش هم آثار فراوانی دارند که مجموعه بسیار ارزشمند آثار پیامبر (ص) از جمله آن ها است.

 

وی به احداث کتابخانه حوزه علمیه قزوین از سوی حجت الاسلام ابراهیمی اشاره و بیان کرد: این کتابخانه به خاطر علائق و شناخت ایشان از حوزه کتاب و کتابخوانی پدید آمد و حدیث شناسی، راوی شناسی و هر آنچه که نیازمند آن بود تا ایشان حوزه کتاب و کتابخوانی را فعال کنند، در ایشان وجود داشت.

 

امام جمعه قزوین حجت الاسلام عباسی را که عهده دار مدیریت حوزه علمیه استان قزوین شده اند را فردی توانمند معرفی کرد و افزود: حجت الاسلام عباسی از سوی شورای حوزه که از شخصیت های علمی شکل گرفته، پیشنهاد شدند و حکم ایشان از  قم صادر می شود و دست حوزه علمیه قزوین و بنده نیست و لذا آقای فرحانی به این خاطر به استان قزوین سفر کرده اند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان این که از مدیر جدید حوزه علمیه استان قزوین انتظارات زیادی وجود دارد، خاطرنشان کرد: انتظار اصلی از حجت الاسلام عباسی این است که حوزه علمیه را واقعاً برای تحقق آرمان های قرآنی پیش ببرند و برای تحقق این هدف وقت جدی بگذارند.

 

وی ادامه داد: نکته مهم تر و جدی تر این که مدیر جدید حوزه علمیه استان قزوین باید از مشورت استفاده کنند و اگر از مشورت استفاده کنند همه حوزویان با ایشان برای پیشبرد اهداف حوزه همراه خواهند شد.

 

آیت الله عابدینی تشریح کرد: مدیر جدید حوزه علمیه قزوین با مشورت عزل و نصب ها را انجام دهد چرا که مشورت کمک می کند تا ده ها گزینه برای مسئولیتی معرفی شوند و از میان آن ها بهترین فرد انتخاب شود و دیگران هم به انتخاب های ایشان خرده نگیرند.