امروز :
Skip to main content

 

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: کمک به مظلومان جهان که از سوی جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد ریشه در مبانی اعتقادی اسلام دارد.

 

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در بازدید از آسایشگاه سالمندان و معلولین امیرالمؤمنین (ع) قزوین ابتدا با مسئولان این مجموعه به گفتگو نشست و ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، امام خمینی (ره) و روز زن اظهار کرد: در مکتب اسلام کمک به دیگران از درجه و اهمیت بالایی برخوردار است، به طوری که ائمه اطهار (ع) دعا در حق همسایگان و رسیدگی به مشکلات آن‌ها را بیشتر از مشکلات خودشان اهمیت می‌دادند.

 

وی با بیان این‌که دستگیری از مستضعفان و مظلومان عالم سبب شده تا ما در جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم، خاطرنشان کرد: برخلاف نگرش دست‌گیری از دیگران که پس از انقلاب در کشور ما دنبال شده، اگر سیاست اعمالی دشمن را مشاهده کنیم در می‌یابیم که آن‌ها برای بقا و ماندگاری در پی نابودی سایر ملل هستند.

 

 

امام‌جمعه قزوین با اشاره به این‌که امام خمینی مبنای فکری انقلاب را بر اساس دستگیری از مسلمانان و مظلومان عالم بنا نهاد و رهبر معظم انقلاب هم آن را با قدرت دنبال کرده، ادامه داد: همه کسانی که با شعارهای نظیر "نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران" خود را در مقابل جریان فکری انقلاب قرار می‌دهند، همان‌هایی هستند که در طول تاریخ به کشور خیانت کرده‌اند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین حمایت از سه قشر مسکین، یتیم و اسیر را مورد تأکید اسلام دانست و افزود: امروز در نگاه کلان کشورهایی نظیر یمن، بحرین و فلسطین اسیر محسوب می‌شوند و کمک به آن‌ها امری ضروری است.

 

وی اضافه کرد: کسانی که در آسایشگاه سالمندان و معلولین و مجموعه‌هایی نظیر آن فعالیت می‌کنند، حیات طیبه نصیبشان شده و خداوند با این کار به آن‌ها عزت و آبرو بخشیده و برکات آن را در فرزندان و نسل‌های بعدشان نیز جاری خواهد کرد.

 

 

بهاءالدین عرفانی، مدیر آسایشگاه سالمندان و معلولین امیرالمؤمنین (ع) قزوین هم در ابتدای این دیدار اظهار کرد: نگهداری هر سالمند ماهیانه یک میلیون و 200 هزار تومان هزینه دارد که 500 هزار تومان از سوی دولت و مابقی از طریق کمک‌های مردمی تأمین می‌شود.

 

وی تصریح کرد: این مجموعه در 7 فاز طراحی شده که در حال حاضر یک فاز آن به بهره‌برداری رسیده و در این مرحله توانایی پذیرش 100 نفر را داریم و در حال حاضر 70 سالمند در این مجموعه پذیرش شده‌اند.

 

 

عرفانی از مسئولان اجرایی استان تقاضای کمک و حمایت مالی کرد و گفت: هم از مسئولان و هم فعالان عرصه اقتصادی و صنعتی تقاضا و انتظار داریم که در این کار خیر مشارکت بیشتری داشته باشند و بخشی از بودجه و در آمد خود را به این مجموعه اختصاص دهند.