امروز :
Skip to main content

 

 

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: خدای متعال دین را جزیره‌ای معرفی نکرده و اخلاق، اقتصاد، ولایت و همه معادلات ما باید بر مبنای دین شکل بگیرد تا کارهایمان اثرگذار شود.

 

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین اظهار کرد: مذهبی بودن و توجه به مسائل دینی جدای از زندگی نیست و نباید نگاهمان این‌گونه باشد که توجه به این دو در دو برهه زمانی جدا باید انجام شود.

 

وی تصریح کرد: اگر در زندگی ناخواسته سرگرم فضاهایی شویم و دینداری و توجه به مسائل مذهبی اولویت چندم ما شود و توجه به این مقوله مهم را به آینده موکول کنیم یقیناً به بیراهه رفته و دچار انحراف شده‌ایم.

 

امام‌جمعه قزوین عدم توجه به وسوسه‌های شیطانی و نفسانی را راهکاری برای تقویت مسائل مذهبی و دینی در انسان معرفی کرد و افزود: اگر به وسوسه‌های شیطانی و نفسانی که به سراغمان می‌آیند نه بگوییم قطعاً در کارمان نیز به موفقیت دست پیدا خواهیم کرد.

 

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به حقوق پایین و مشکلات عدیده کارگران اشاره و بر تلاش برای حل جدی آن‌ها تأکید کرد و گفت: جامعه دین دار جامعه‌ای است که کارگران آن حقوق خود را به‌موقع دریافت نموده و مسئولان هم در پی حل مشکلات کارگران باشند.

 

وی توجه و اهتمام به مسائل دینی را موجب سربلندی در قیامت و نزد خدای متعال دانست و اضافه کرد: هر کسی برای غیرخدا کار کند یقیناً در قیامت دچار مشکل خواهد شد و اگر برای حل مشکلات مردم با نیت جلب رضای خدا حرکت کنیم و در این مسیر جدیت داشته باشیم خدای متعال مشکلات را برطرف خواهد کرد.

 

آیت‌الله عابدینی به تأکیدات رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) در حوزه‌های مختلف اشاره و بیان کرد: ایشان نه تنها در حوزه اقتصاد به اقدام و عمل تأکید می‌کنند، بلکه در سایر بخش‌ها و در ترویج خوبی‌ها و پرهیز از بدی‌ها نیز به همان میزان تأکید کرده‌اند و باید به آن‌ها نیز توجه کنیم.

 

 

امام‌جمعه قزوین جزیره‌ای نگاه کردن در حوزه دینی و مذهبی را یکی از آفت‌هایی دانست که انسان را به عذاب دنیوی و اخروی خواهد کشاند معرفی کرد و گفت: خدای متعال دین را جزیره‌ای معرفی نکرده و اخلاق، اقتصاد، ولایت و همه معادلات ما باید بر مبنای دین شکل بگیرد تا کارهایمان اثرگذار شود.

 

وی بیان کرد: نباید منتظر بمانیم تا دیگران مشکلات ما را برطرف نمایند چرا که خدای متعال فرموده دشمنان هیچ‌گاه خیر شما را نمی‌خواهند و باید با تکیه بر منابع گسترده و نیروی انسانی توانمند داخلی در پی حل مشکلات کشور و توسعه و پیشرفت باشیم.

 

 

در ابتدای این دیدار مسعود بابایی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین هم گزارشی از عملکرد این اداره کل ارائه کرد.