امروز :
Skip to main content

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در جلسه مجمع نمایندگان تأکید کرد: ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی و پرهیز از اقتصاد تک‌قطبی

 

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در جلسه مجمع نمایندگان گفت: توجه به اقتصاد مقاومتی و پرهیز از اقتصاد تک‌قطبی راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است.

 

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه مجمع نمایندگان که امروز با حضور استاندار در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مسئولان باید نگاه ویژه‌ای به توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی استان قزوین داشته باشند؛ چرا که این استان کریدور شرق به غرب است و حجم تردد موجب تصادفات بسیار زیادی در راه‌های مواصلاتی آن می‌شود.

 

امام‌جمعه قزوین در این خصوص ادامه داد: این مهم فرصت بسیار خوبی است تا نگاه دولت و مسئولان مربوط را بیش از گذشته به استان قزوین معطوف نماییم و نیازها و کمبودهای استان را در بخش بهداشت و درمان سریع‌تر مرتفع کنیم.

 

 

وی اجرای اقتصاد مقاومتی و توجه به این مقوله را تنها راه برون‌رفت از چالش‌های موجود در اقتصاد برشمرد و افزود: اقتصاد مقاومتی و اهمیت آن برای کشور باید برای مسئولان و مردم تبیین شود و پس از آن صادقانه در جهت تحقق این امر مهم بسیج شویم.

 

نماینده ولی‌فقیه با بیان این‌که تجربه نشان داده است رهبری همواره نگاه صحیح و کارشناسانه به مسائل داشته است، اضافه کرد: توجه به اقتصاد مقاومتی و پرهیز از اقتصاد تک‌قطبی و نفتی یکی از دغدغه‌های رهبری است و مشکلات اقتصادی امروز که به واسطه کاهش قیمت نفت بر کشور تحمیل شده به خاطر عدم توجه برنامه‌ریزان و مدیران به مقوله اقتصاد مقاومتی و تکیه بر اقتصاد تک‌قطبی است.

 

 

آیت‌الله عابدینی به تشریح مبانی اقتصاد مقاومتی پرداخت و افزود: اقتصاد مقاومتی به معنای اصلاح ساختار اقتصادی، ایجاد تناسب میان دخل و خرج و اصلاح سبک زندگی است و اگر سبک زندگی مردم در چارچوب آموزه‌های دینی باشد، بسیاری از هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند.

 

وی با تأکید بر این‌که اتحاد و انسجام بسیار زیادی در بین مسئولان استان برای حل مشکلات وجود دارد، یادآور شد: بسیاری از مشکلات در استان قابل حل است و اتحاد و انسجام مسئولان شرایط را برای تحقق این امر فراهم کرده است.

 

 

توجه به اقتصاد مقاومتی لازم و ضروری است

فریدون همتی، استاندار قزوین هم در این جلسه به وضعیت نامناسب استان قزوین در حوزه بهداشت و درمان اشاره و اظهار کرد: سفر وزیر بهداشت فرصت بسیار خوبی بود تا ایشان هم از شرایط استان در این حوزه آگاهی پیدا کنند و این مهم موجب همدلی بیشتر برای توسعه زیرساخت‌ها در حوزه بهداشت و درمان خواهد شد.

 

وی بیان کرد: با حضور وزیر بهداشت تصمیمات بسیار خوبی برای توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان اتخاذ شد که ان‌شاءالله با همراهی و همدلی مسئولان استانی و کشوری مشکلات این حوزه برطرف خواهد شد.

 

استاندار قزوین توجه به اقتصاد مقاومتی را لازم و ضروری دانست و گفت: امروز اقتصاد یکی از منابع قدرت در جهان به شمار می‌آید و کشوری که در تأمین منابع استراتژیک وابسته نباشد می‌تواند اثرگذار باشد.

 

 

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی هم بر توسعه زیرساخت‌ها در حوزه بهداشت و درمان تأکید کرد، افزود: باید به قراردادهایی که در این حوزه با بخش خصوصی منعقد می‌شود توجه ویژه‌ای صورت گیرد تا افرادی که وارد این حوزه می‌شوند با تمام ظرفیت ارائه خدمت کنند.

 

روح‌الله عباسپور، نماینده مردم بویین زهرا و آوج هم در این جلسه با انتقاد از برنامه‌های اقتصادی دولت، اظهار کرد: استان قزوین در حوزه دام و طیور بسیار قوی و غنی است اما برنامه‌های دولت به گونه‌ای بوده که این صنعت در حال انقراض است.

 

داود محمدی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، نگاه‌های استانی مسئولان را در حل مشکلات استان ضروری دانست و اضافه کرد: حل مشکلات استان با استفاده از ظرفیت‌های استانی نگاه بسیار درستی است و موجب سرعت بخشی در حل مشکلات مردم می‌شود.