امروز :
Skip to main content

 

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: تقویت ایمان و تقوا موجب افزایش برکات الهی و نزولات آسمانی می‌شود و این وعده خداوند است.

 

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار مدیران وزارت نیرو در استان قزوین اظهار کرد: وقتی قرآن می‌فرماید هر چیزی با آب زنده است، باید تلاش کنیم تا از این نعمت الهی به خوبی محفاظت کنیم تا چرخش چرخ کارخانه‌ها، صنعت و کشاورزی که به این نعمت الهی وابسته است، همیشه در گردش باشد.

 

وی با بیان این‌که کلید اولیه شغلی که شما دارید را امام علی (ع) داشته است، تصریح کرد: از امام علی (ع) روایت شده که روزی ایشان فرموده‌اند "من اگر بخواهم می‌توانم از آب، نور و حرارت بگیرم" و منظور ایشان از نور و حرارت درواقع همان برق است.

 

 

امام‌جمعه قزوین ادامه داد: این قانون خلقت است که اگر انسان‌ها مبتلا به معصیت شوند، خداوند برکاتش را از آن‌ها بر می‌دارد و رابطه بین گناهان و میزان نزولات و برکات الهی، رابطه‌ای جدی است و اگر مردم اهل ایمان و تقوا باشند خداوند برکات بیشتری را نصیب آن‌ها می‌کند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: هر چه سطح آب بالاتر باشد، کیفیت آن مناسب‌تر است. خداوند فرموده اگر آب مقداری پایین‌تر برود، چه کسی به شما می‌خواهد آب گوارا بدهد؟ و این نشان می‌دهد که تأمین آب به ایمان و تقوا مرتبط است.

 

وی گفت: باید برای افزایش نزولات آسمانی و برکات الهی در مدارس و دانشگاه‌ها برای تقویت ایمان و تقوا تلاش کنیم و این که تقویت ایمان و تقوا منجر به برطرف شدن مشکلات ما می‌شود، وعده الهی است.

 

 

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: طراحی مناسب برخی از وسایل و ابزاری که آب را منتقل می‌کنند در صرفه‌جویی بیشتر آب مؤثر است.

 

در ابتدای این دیدار مدیران وزارت نیرو در استان قزوین به تشریح برخی از اقدامات انجام شده در حوزه‌های کاری خود پرداختند و از نماینده ولی‌فقیه تقاضا کردند تا بیش از پیش ظرفیت نمازهای جمعه استان برای فرهنگ‌سازی در جهت مصرف صحیح آب و برق به‌کار گرفته شود.