امروز :
Skip to main content

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین: تفاوت در جنسیت برتری محسوب نمی‌شود/ در مبانی دینی انسان سالاری مورد تأکید است، نه مردسالاری و زن‌سالاری

 

 

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: در مبانی دینی تفاوت در جنسیت برتری محسوب نمی‌شود، بلکه ایمان و تقوا عامل برتری انسان نزد خداوند است.

 

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار بانوان شاغل در دستگاه‌های دولتی قزوین با بیان این‌که حضرت زهرا (س) هدیه‌ای از سوی خدای متعال به رسول اکرم (ص) بود، اظهار کرد: دشمنان پیغمبر (ص) به خاطر مرگ پسرشان لقب ابتر به ایشان دادند و تولد حضرت زهرا (س) نسل پیامبر (ص) را ادامه داد و دشمنان ایشان را ناامید کرد.

 

وی با اشاره به این‌که خدای متعال در چندجای قرآن تأکید کرده که انجام عمل خیر از سوی زن و مرد هیچ تفاوتی ندارد، تصریح کرد: این‌که عمل خیر از سوی زن و مرد انجام شود تفاوتی ندارد و نزد خدای متعال به یک میزان ارزشمند است.

 

امام‌جمعه قزوین برخورداری از ایمان را لازمه قبولی اعمال دانست و افزود: دانشمندان بزرگ از جمله ادیسون به هیچ وجه بی‌دین نبودند و نباید آن‌ها را به بی‌دینی محکوم کرد چرا که مطالعه زندگی آن‌ها به خوبی نشان می‌دهد که دانشمندان، انسان‌های دین دار بودند اما اگر بر فرض ثابت شود که آن‌ها ایمان نداشته‌اند، خدای متعال کارشان را تحویل نخواهد گرفت.

 

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: اگر کار شایسته از سوی انسان مؤمن انجام شود قطعاً به حیاط طیبه زنده می‌شود و اجر و پاداشی بیش از آن چه که فکر می‌کند به دست می‌آورد و این مهم وعده الهی و نحوه نگاه قرآن به انسان است.

 

وی با بیان این‌که تفاوت در جنسیت باعث برتری نمی‌شود، یادآور شد: نگرش برتری بر اساس جنسیت، نگرشی اشتباه است و چنین فرهنگی متعلق به ما نیست و از فرهنگ‌های دیگر وارد فرهنگ جامعه ما شده و ضایعات بسیاری را به بار می‌آورد.

 

رییس شورای حوزه علمیه قزوین با تأکید بر این‌که در مبانی دینی انسان سالاری مورد تأکید است، نه مرد سالاری و زن سالاری، یادآور شد: در مبانی دینی آن کسی که در کرامت جلوتر است نزد خدای متعال جایگاه والاتری دارد و برتری‌های دنیایی و مادی ارزش محسوب نمی‌شود و باید انسانیت مورد توجه قرار گیرد تا رضای خدا جلب شود.

 

 

آیت‌الله عابدینی تشریح کرد: برخی با ایجاد تفاوت بین زن و مرد سعی می‌کنند افکار جامعه را آلوده و اختلاف افکنی کنند و آدرس و مسیر برتری را اشتباه نشان داده‌اند و چنین افکاری با نگاه قرآن که انسانیت را عامل برتری معرفی می‌کند فاصله دارد و باید تلاش کنیم تا با نگاه قرآن همراه شویم.

 

امام‌جمعه قزوین اضافه کرد: خداوند انسان‌هایی را به عنوان الگو در جامعه معرفی کرده تا با پیروی از آن‌ها بتوانیم خود را به انسان کامل نزدیک کنیم و صاحب عزت و جلال نزد خدای متعال شویم و حضرت صدیقه طاهره (س) به عنوان برترین زن عالم در همه عصرها و دوران‌ها به خوبی می‌تواند الگو زنان و مردان عالم باشد.

 

مریم بیدخام، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین هم در ابتدای این دیدار گزارشی از برنامه‌های انجام شده از سوی این مرکز ارائه و بیان کرد: نقش حضرت زهرا (س) در تمام عصرها بی‌بدیل است و باید تلاش کنیم تا مبانی فکری و عملی ایشان را در نقش مادر، همسر و فرزند در جامعه بیش از پیش توسعه دهیم.