امروز :
Skip to main content

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در دیدار اعضای ستاد نماز جمعه تأکید کرد: اجرای طرح «همیاران نماز جمعه» برای ترویج بیشتر این فریضه الهی ضروری است

  

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: اجرای طرح «همیاران نماز جمعه» برای جذب و ترویج بیشتر این فریضه الهی امری لازم و ضروری است.

 

آیت الله عبدالکریم عابدینی در دیدار کارکنان ستاد نماز جمعه استان قزوین بر فضاسازی مناسب محل اقامه نماز جمعه (مسجدالنبی) تأکید و خاطرنشان کرد: حضور دستگاه‌های دیگر در کار نماز جمعه باید بر اساس اهداف تعیین شده ستاد نماز جمعه باشد.

 

وی اجرای طرح «همیاران نماز جمعه» را برای جذب و ترویج بیشتر این فریضه الهی، امری لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در این طرح دانش آموزان ضمن مشارکت در کارهای اجرایی، کار جذب جوانان به این فریضه الهی را برعهده خواهند داشت.

 

 

علی شفیعی، دبیر ستاد نماز جمعه استان قزوین هم در این دیدار اظهار کرد: کار در حوزه نماز جمعه نیازمند حضور جوانان فعال و خلاق است و خوشبختانه جوانان در کنار نیروهای با تجربه وارد میدان شده‌اند و نشاط بسیار خوبی به وجود آمده است.

 

وی تصریح کرد: برنامه‌هایی که قرار است در حوزه نماز جمعه انجام شود، به ریز تعریف شده و برنامه‌ریزی برای رسیدن به اهداف تدوین شده صورت گرفته و زمان بندی دستیابی به اهداف نیز مشخص شده است.

 

 

شفیعی استفاده از ظرفیت‌های ادارات و دستگاه‌های فرهنگی را برای رفع مشکلات و چالش‌های پیش رو ضروری دانست و افزود: مشارکت ادارات، نهادهای دولتی، مردمی و مذهبی برای پیشبرد اهداف نماز جمعه ضروری است و در حال حاضر رایزنی‌هایی با برخی از نهادهای مربوط صورت گرفته است.

 

دبیر ستاد نماز جمعه استان قزوین گفت: فضاهایی در مسجدالنبی و شبستان وجود دارد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به فضای مسجد اضافه خواهند شد تا با اضافه شدن نمازگزاران فضای کافی وجود داشته باشد.

 

 

وی اضافه کرد: جذب دانش‌آموزان یکی از ضروریات امروز نماز جمعه است و برنامه‌هایی تدوین شده تا ضمن جذب دانش‌آموزان به نماز جمعه، در کارهای اجرایی و اداره نماز جمعه هم مشارکت کنند.