امروز :
Skip to main content

 امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: نمایندگان ملت ایران، براساس مواضع روشن مقام معظم رهبری و اقتدار ایران مذاکره کنند و بر مواضع اصولی خویش با اقتدار بایستند.

 

حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت قزوین در خطبه های این هفته نماز جمعه که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد بیان کرد: تغییر رفتارهای دشمنان ثمره اقتدار و عزت انقلاب اسلامی است و این اقتدار بر آمده از ارزش های اسلامی، پیامبر اکرم(ص)،حکمت، علم، ایثار، استقامت و شهادت طلبی است و اگر خواهان تغییرات بیشتر هستیم باید بر اقتدار خود در زمینه های اقتدار علمی، ایمانی، اخلاقی و اقتصادی بیفزاییم.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: آیه «واعدو لهم ماسطتعتم من قوه» شعار پیامبر اکرم(ص) است و در مسیر تحقق این شعار دانشگاه های ما باید قدرت علمی، بنگاه های اقتصادی باید قدرت اقتصادی، آموزش و پرورش قدرت تعلیم و تربیت و مراکز نظامی هم قدرت دفاعی را افزایش دهند چرا که مجموعه این عوامل باعث می شود تا دشمن هیچ گاه تصور تعرض به منافع ما را نداشته باشد.

امام جمعه موقت قزوین گفت: باید با تکیه بر ظرفیت ها و اقتدار خود در سایه همبستگی ملی و پیوند مبتنی بر آموزه های اسلامی با استقامت در راه رسیدن به قله های عظمت و اقتدار حرکت نماییم.

خطیب نماز جمعه قزوین تاکید کرد: آنچه باعث شده دشمن در کنار میز مذاکره با ادب بنشیند نتیجه مواضع روشن مقام معظم رهبری و اقتدار و عظمت ایران است و نمایندگان ملت ایران در مذاکرات باید با تکیه بر این مواضع بر اصول خویش با اقتدار بایستند.

وحدت ملت مسلمان منطقه تنها راه پیروزی بر دشمنان است

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به اوضاع منطقه گفت: امروز با یک تغییر بنیادین و راهبردی در منطقه روبرو هستیم و اگر ملت های مسلمان منطقه در کنار هم قرار نگیرند از اقتدار عراق، سوریه، یمن و لبنان کاسته شده و ضعیف می شویم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در لبنان، فلسطین، عراق و سوریه مشاهده می کنیم که هر روز و هر ساعت و دقیقه از وزن و اعتبار استکبار و مزدورانش کاسته شده و بر عزت و عظمت و اقتدار ملت اسلامی افزوده می شود.

حجت الاسلام ابوترابی فرد ادامه داد: این راه را ملت ایران فرا روی ملت اسلامی قرار داده است و پرچم دار این حرکت هم امام بزرگوار و شاگرد مدرسه بعثت و نبوت و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری است که شاگردان مکتب قرآن و عترت و تربیت یافته گان مدرسه علی ابی طالب(ع) هستند.

بعثت پیامبر عظیم الشان اسلام، بعثت قسط، عدل و رحمت است

امام جمعه موقت قزوین عنوان کرد: اسلام یک مجموعه معرفتی و یک برنامه کامل برای اداره زندگی بشر در همه حوزه های فردی، اجتماعی و سیاسی است و بعثت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص)، افتتاح مدرسه است که در این مدرسه راه برای تعالی بشر در دو عرصه حیات فردی و اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی هموار می گردد.

وی افزود: اگر نور وحی در جامعه ای بتابد این جامعه آراسته به صداقت و عدالت می شود و این از ویژگی های جامعه نبوی و محمدی (ص) است و بعثت پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) هم، بعثت همه ارزش ها، کمالات، علم و عمل و راهی برای اقامه قسط، عدل و رحمت و نتیجه آن هم رسیدن به مکارم اخلاقی است.

خطیب نماز جمعه قزوین ادامه داد: بعثت مدرسه حرکت، ارتقا، آگاهی، بصیرت، تقوا، وحدت و یکپارچگی در مسیر یاد خداست و این برنامه اختصاص به پیامبر اکرم(ص) دارد که باید آن را قدر بدانیم.

نماز جمعه از برکات بعثت است

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از برکات بعثت پیامبر اکرم(ص) نماز عبادی- سیاسی جمعه است عنوان کرد: در اهمیت نماز جمعه همین بس که یک سوره از قرآن مجید اختصاص به آن داشته و خدای سبحان در این سوره اهل ایمان را مورد خطاب قرار داده و می فرماید که هنگامی که به نماز جمعه ندا داده شد به سمت اقامه نماز جمعه و ذکر خداوند حرکت نمایید.

امام جمعه موقت قزوین اظهار کرد: در خطبه های نماز جمعه خطیب باید مسائل اساسی فراروی جامعه اسلامی را تبیین و تحلیل کند و اگر در این اجتماع سیاسی و اجتماعی کسانی که قدرت و توانایی دارند حضور پیدا کنند اجتماع بزرگی از جامعه ایمانی شکل می گیرد.

 وی با اشاره به خدمات آیت الله باریک بین نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه سابق قزوین بیان کرد: آیت الله هادی باریک بین بیش از سه دهه تا جایی که قدرت جسمی ایشان اجازه می داد به عنوان محور وحدت در پایگاه سیاسی و دینی نماز جمعه مردم شریف قزوین را در جهت حرکت به سمت قله های معارف، عزت و حرکت حول محور و عمود قدرتمند اسلام هدایت و راهنمایی کردند و امروز هم خلف صالح آن بزرگوار حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با تکیه بر معارف و ارزش های متعالی و اندوخته های علمی و اخلاقی تداوم بخش راه ایشان در جهت ایجاد وحدت و یکپارچگی هستند.

شهدا عامل ایجاد جبهه مقاومت هستند

خطیب نماز جمعه قزوین با گرامی داشت یاد شهیدان و با اشاره به تشییع پیکر شهید رزازیان گفت: شهادت از جمله آموزه های پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) است و امروزه ایجاد محورهای مقاومت در منطقه حاصل جان فشانی های شهدا است.

وی افزود: اگر شهدا نبودند مردم یمن در مقابل استکبار ایستادگی نمی کردند، مقاومت در کشورهای اسلامی و لبنان بوجود نمی آمد، عراق نماد اقتدار ملت عرب نبود و ملت ایران و اسلام تبدیل به یک مشت گره کرده در برابر مستکبرین نمی شدند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با گرامی داشت یاد آیت الله بهجت(ره) گفت: شخصیت هایی مثل آیت الله بهجت (ره) تجسم بعثت پیامبر اکرم(ص) هستند و ما مفتخریم که در مدرسه بعثت چنین شخصیت ها و انسان های آراسته به مباحث عمیق معرفت و بریده از عالم ماده و جهان طبیعت تربیت می شوند.

 انتهای پیام/