امروز :
Skip to main content

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به کمبودهای منابع آبی گفت: فرهنگسازی بیشتر برای حفظ و حراست از منابع آب، ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار جمعی از مسئولان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن می فرماید مرا بخوانید تا اجابت کنم شما را و همانگونه که انسان ها برای اجابت نیازهایشان دعا می کنند، گیاهان و موجودات دیگر نیز برای رفع نیازهایشان به درگاه خداوند دعا می کنند و هر چه میزان گیاهان بیشتر باشد برکات زمین افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم جنگل ها و فضاهای سبز را توسعه دهیم به لحاظ معنوی و دینی می تواند در افزایش باران و نزولات آسمانی تأثیرگذار باشد و گفته می شود این موضوع زمینه های علمی نیز دارد و به تأیید مراکز علمی رسیده است.

امام جمعه قزوین با اشاره به کمبودهای منابع آبی خاطرنشان کرد: مسئولان باید کمبود آب موجود را با اطلاع رسانی دقیق و با حساست بیشتر به اطلاع مردم شریف استان برسانند تا با آگاهی کامل از بحران شدیدی که با آن مواجه هستیم، بیش از پیش به فکر صرفه جویی این نعمت ارزشمند الهی باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تأکید کرد: مسئولان باید با جدیت بیشتری مردم را در برنامه هایی که منتهی به صرفه جویی و قدر شناسی بیشتر منابع آب منجر می شود مشارکت دهند و در ماه مبارک رمضان هم فرصت اجرایی کردن طرح های مشارکتی بیش از پیش فراهم است.

وی ادامه داد: خداوند متعال تعابیری که برای قرآن و باران استفاده کرده شبیه به هم است و با اینکه در شبهای قدر باید به مسائل معنوی و عرفانی آن شبها فکر کنیم اما اگر از این فرصت برای فرهنگسازی و سفارش برای صرفه جویی استفاده کنیم، حرف دور از دین و شب قدری نگفته ایم.