امروز :
Skip to main content

 

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: همان گونه که اعتقاد داریم شهدا زنده اند جانبازان هم از پای ننشسته و مشغول مبارزه و نبرد هستند.

 وی افزود: پیروزی های بدست آمده در سرزمین های اسلامی نتیجه فداکاری و رشادت های جانبازانی است که روح فداکاری را در امت اسلامی زنده نگه داشته اند و امروز هم ملت های آزادی خواه دنیا با قدرت جانبازان در برابر زورگویان ایستادگی کرده اند.

 امام جمعه قزوین اظهار کرد: به تعبیر آیت الله جوادی آملی استفاده از کلمه "جانباز" در مورد این عزیزان خیلی خوب نیست چرا که این دلاوران، جان خود را نباخته اند بلکه مطابق آیه111 سوره توبه« إِنَّ اللّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِ فَيَقْتُلُونَ وَيُقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَيْهِ حَقًّا فِي التَّوْرَاةِ وَالإِنجِيلِ وَالْقُرْآنِ وَمَنْ أَوْفَى بِعَهْدِهِ مِنَ اللّهِ فَاسْتَبْشِرُواْ بِبَيْعِكُمُ الَّذِي بَايَعْتُم بِهِ وَذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ: خداوند جان و مال مؤمنان را در ازاء بهشت از آنان خريده است، همان كسانى كه در راه خدا كارزار مى‏كنند و مى‏كشند و كشته مى‏شوند، اين وعده به راستى و درستى در تورات و انجيل و قرآن بر عهده اوست، و كيست از خداوند وفادارتر به پيمانش؟ پس به داد و ستدى كه به آن دست زده‏ايد، شادمان باشيد، و اين همان رستگارى بزرگ است‏» بخشی از جسم خود را در راه خداوند هدیه کرده و با زرنگی با خداوند معامله کرده اند و خداوند هم متاع ایشان را از آنها به بالاترین قیمت خریداری کرده است.

جانباز 70 درصد ابراهیم قربانی، 22 فروردین سال 65 در جزیره شمالی جاده بدر بر اثر اصابت ترکش گلوله به پشت کمر، ستون فقرات و قسمت پایین کمر به درجه جانبازی نایل شد.