امروز :
Skip to main content


نایب رییس مجلس شورای اسلامی با نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین دیدار و گفتگو کرد.
محمدرضا باهنر در این دیدار با اشاره به اینکه موضوع هسته ای موضوعی بین جناحی نیست اظهار داشت: موضوع هسته ای موضوع این جناح و آن جناح نیست؛ موضوع هسته ای جزء سیاست های راهبردی نظام است و برای پذیرش آن مجموعه نظام باید موافقت نمایند.
وی تصریح کرد: در موضوع هسته ای پذیرش هر نوع توافقی نیاز به موافقت مجموعه نظام دارد؛ به همین دلیل قرار نیست در موضوع هسته ای کشمکش بین جناح ها بوجود بیاید، چرا که نتیجه آن مستقیماً به امنیت ملی و حیثیت نظام مربوط می شود.


این مسئول ادامه داد: موضوع هسته ای در شرایط کنونی همانند دوران 8 سال دفاع مقدس است و آن زمان هم پذیرش قطعنامه و ادامه جنگ موضوعی نبود که برای پذیرش و یا رد آن بین جناح ها اختلاف باشد و پذیرش آن باید با موافقت امام خمینی (ره) صورت می گرفت و اجرا می شد.
باهنر بیان کرد: امروز هم هر نوع توافقی در موضوع هسته ای باید به تأیید مقام معظم رهبری برسد؛ و اگر ایشان در هر زمانی مخالف ادامه مذاکرات باشند قطعاً مذاکرات قطع خواهد شد و حتی یک ساعت و یک تصمیم بعد از آن گرفته نخواهد شد.
وی یادآور شد مقام معظم رهبری می فرمایند: ممکن است برخی حرف ها را لازم نباشد بزنم اما حرفی را که مطرح می کنم ضد آن نیست و هر چه می گویم به آن اعتقاد کامل دارم و شما نیز به همان عمل نمایید.


نایب رییس مجلس شورای اسلامی در خصوص نحوه پذیرش پروتکل الحاقی گفت: هیچ تردیدی نیست که پروتکل الحاقی باید به تصویب مجلس برسد اما پیش از آمدن پروتکل الحاقی به مجلس، دولت می تواند یک دوره شش ماهه به صورت آزمایشی آنرا به اجرا درآورد مگر آنکه منع شود.
باهنر در این خصوص ادامه داد: در صورتیکه پروتکل الحاقی به تصویب مجلس برسد بازگشت از آن سخت خواهد بود و اگر تصمیم بر آن شود که پروتکل الحاقی به تصویب مجلس برسد، مجلس هم موافق آن است که دولت یک دوره شش ماه یا یکسال آنرا به صورت آزمایشی به اجرا درآورد.