امروز :
Skip to main content

نماینده ولی فقیه در استان گفت: ارزش و اهمیت هر حوزه ای به نشاط علمی و معنوی آن بستگی دارد و داشتن بصیرت هم موجب می شود تا حوزه های علمیه تبدیل به خط مقدم منویات مقام معظم رهبری تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در دیدار با مدیران و معاونان حوزه های علمیه خوهران قزوین بیان کرد: ارزش و اهمیت هر حوزه ای به نشاط آن بستگی دارد که هم این موضوع باید هم در حوزه خوهران و هم حوزه برادران قزوین مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: داشتن نشاط علمی، نیازمند عوامل و زمینه های متعددی و بدون برنامه ریزی و تامین این زمینه ها رسیدن به آن غیر ممکن است و به این منظور باید اول باید خود مسئولان حوزه دارای نشاط علمی لازم باشند تا طلاب هم در این زمینه فعالیت داشته باشند.

امام جمعه قزوین از نشاط معنوی به عنوان نیازمندی دیگر حوزه علمیه قزوین نام برد و گفت: در زمان های سابق وقتی طلبه ای در ردس اخلاق عالم و فرد صاحب نفسی شرکت می کرد تا هفته ها تاثیر آن بر روی فرد باقی می ماند و این معنویت در مطالعه و ارتباط طلاب با دیگران هم اثرگذار بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: عاملی که به حوزه های نشاط معنوی می دهد درس های اخلاق تاثیر گذار است که در حال حاضر حوزه ها شدیدا نیازمند این موضوع هستند .

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی داشتن بصیرت را به عنوان نیاز دیگر حوزه های علمیه عنوان کرد و گفت: کسی که بصیرت نداشته باشد به راحتی تن به ذلت می دهد که متاسفانه برخی اوقات مشاهده می شود که افراد بی بصیرت در حوزه ها حضور داشته و در مواقعی که باید قاطعانه عمل نمایند یا ساکت هستند و یا منفعلانه عمل می کنند.

وی افزود: اگر حوزوی ها دارای بصیرت باشند، حوزه ها تبدیل به خط مقدم منویات رهبری می شود و افراد بصیر کسانی هستند که شرایط را به خوبی درک می کنند و به خوبی هم عکس العمل نشان می دهند.

در این دیدار حجت الاسلام رضا کاظم لو مدیر حوزه های علمیه خواهران قزوین گفت: مدارس علمیه طبق مصوبه شورای مدیریت حوزه های علمیه باید زیر نظر هیئت امنا اداره شود که حوزه های علمیه خواهران قزوین هم نیازمند این است که با تشکیل هیئت امنا فعال در راه عمل به مصوبه مرکز مدیریت حرکت نماید.

وی افزود: مدارس علمیه خواهران قزوین جوابگوی طلاب نیست و برای استفاده از تمام ظرفیت های افراد علاقه مند به تحصیل، نیازمند تاسیس و راه اندازی مدارس علمیه جدید در سطح استان و به خصوص شهر قزوین هستیم.