امروز :
Skip to main content

 

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در اولین سفر رسمی خود به شهرستان بوئین زهرا در جمع مردم این شهر با تاکید بر هر چه باشکوه برگزار کردن نمازهای جمعه و جماعت گفت: تعظیم شعائر الهی وظیفه همگانی است و نماز جمعه یکی از بزرگترین شعائر الهی است و همه باید سعی کنیم تا در سایه وحدت توحیدی نمازهای جمعه و جماعت و شعائر الهی با شکوه هر چه بیشتر در مساجد شهر و روستا برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: در برگزاری نماز جمعه باید تلاش ها به سمت حضور همه آحاد مردم از همه سنین از جمله جوانان و حضور پرنشاط مردم و انقلابی برگزارکردن نماز جمعه معطوف شود و در این زمینه فرهنگ سازی های لازم صورت گیرد.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: در عرصه های داخلی جامعه و شهر باید بر توانمندی های داخلی تکیه کرده عظمت رهبری و ملت را جدی بگیریم و در راه ترویج آموزه های دینی و الهی و کمک به همدیگر تلاش نماییم.

وی افزود: اگر چنین فضایی محقق نشود گروه دیگری که خواهان رواج بدی ها در جامعه هستند در راس قرار خواهند گرفت که اینها افرادی هستند که از ظالم علی رغم اطلاع از ظلم او حمایت کرده که این خطری جدی است.

 

جلسات قرآنی قلب تپینده شهر و روستا

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، جلسات تفسیر قرآن را به قلب تپنده هر شهر و روستا تشبیه کرد و گفت: قرآن مداری در جامعه و زندگی و برگزاری جلسات ترجمه و تفسیر قرآن کریم باید جزو برنامه های جدی و هفتگی مساجد در شهر و روستا باشد چرا که این جلسات مثل قلب تپنده ای هستند که از طریق آن آموزه های دینی و الهی در جامعه رواج پیدا می کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: هرکسی که قرآن را پیروی کند، خود قرآن او را به بهشت رهبری می کند و هر کس آن را پشت سر قرار دهد قرآن او را به جهنم سوق می دهد.

 

از ولایت، به صورت عملیاتی و کاربردی پیروی کنیم

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با تاکید بر ولایت مداری و پیروی از ولایت عنوان کرد: در بحث ولایت و ولایت مداری مطابق آیه 257 سوره بقره«اللّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُواْ يُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّوُرِ وَالَّذِينَ كَفَرُواْ أَوْلِيَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ: خداوند، ولي و سرپرست كساني است كه ايمان آورده‏اند، آنها را از ظلمتها، به سوي نور بيرون مي‏برد. (اما) كساني كه كافر شدند، اولياي آنها طاغوتها هستند، كه آنها را از نور، به سوي ظلمتها بيرون مي‏برند، آنها اهل آتش اند و هميشه در آن خواهند ماند.» کسانی که به ولایت الهی ایمان می آورند به سوی نور و روشنایی هدایت می شوند اما کسانی که پیرو ولایت طاغوت می شوند به سمت تاریکی و ظلمت راهنمایی می شوند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب و زمانی که طاغوت و پیروان آن در کشور حکومت می کردند بنزین ایران سوخت جنگنده هایی بود که رژیم صهیونیستی و مستکبرین از آنها برای کشتن و بمباران مسلمانان استفاده می کردند و سایر مسلمانان هم ما را به همکاری با طاغوتیان متهم می کردند.

وی افزود: وقتی که ولایت ما به برکت امام راحل(ره) تثبیت شد همین بنزین به جای اینکه به مصرف سوخت هواپیماهای رژیم صهیونیستی برسد تبدیل به سوخت مصرفی موشک های تولید جمهوری اسلامی ایران شد و در دستان ملت مستضعف غزه قرار گرفت و ان شاء الله به زودی در ا ختیار کرانه باختری رود اردن هم که مرکز ثقل حضور فلسطینیان است قرار خواهد گرفت و همه اینها در سایه پیروی عملیاتی و کاربردی از ولایت بدست آمده است.

 

وحدت توحیدی، کامل ترین و بهترین وحدت در جامعه است

 

حجت الاسلام عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر وحدت توحیدی بیان کرد: زندگی ما باید بر اساس اصول دینی، توحید، یگانگی و امید به خداوند باشد و در راه افزایش ارتباط با خداوند نیازمند کمک و یاری همدیگر هستیم.

وی افزود: وقتی که زندگی ما بر اساس ارتباط با خداوند شکل گرفت وحدتی با محوریت توحید در جامعه شکل می گیرد و هیچ قدرتی در عالم توانایی مقابله با این وحدت را نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به بخشی از آیه 103 آل عمران «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ: و همگي به ريسمان خدا ( قرآن و اسلام و هر گونه وسيله ارتباط ديگر) چنگ زنيد، و پراكنده نشويد! »گفت: خداوند در قرآن ما را نه به وحدت، بلکه به توحید دعوت می کند و و اعتصموا به حبل الله یعنی به خداوند وصل شوید و موحد باشید که اگر این اتفاق افتاد دل به مستکبران و زورگویان نخواهیم داد و از شرق و غرب ترسی نخواهیم داشت.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه هر نوع وحدتی در جامعه مورد تایید و پسندیده نیست،اظهار کرد: شهادت امام حسین(ع) در کربلا،رافکنده شدن حضرت ابراهیم (ع) در آتش خشم و جهل و بر سردار رفتن شیخ فضل الله نوری در انقلاب مشروطه نمونه هایی از وحدت های غیر توحیدی است و باید توجه کنیم که وحدتی در جامعه دارای ارزش و اهمیت است که بر اساس توحید شکل بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: وحدت توحیدی با ربا، ظلم، پارتی بازی یا قدرت طلبی سازگاری ندارد و این وحدت حامی مستضعفین و مظلومان بوده و در آن بین شهر و روستا تفاوتی گذاشته نمی شود و در این نوع وحدت، هر مسلمانی با میل و خاطر قلبی با مسلمان دیگر می جوشد و با او همکاری می کند.

 

در این دیدار حجت الاسلام محمد همایون زرینه امام جمعه بوئین زهرا ضمن تبریک انتصاب حجت الاسلام والمسلمین عابدینی و میلاد امام علی(ع) گفت: بوئین زهرا دارای مردمی متحد، منسجم و ولایت مدار است و اجتماع امروز مردم این شهر در استقبال از نماینده ولی فقیه در استان نشانه ای از همدلی و همزبانی مردم و پیروی از ولایت فقیه است.

 

ارسلان قاسمی فرماندار بوئین زهرا ضمن عرض خیر مقدم به نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: بوئین زهرا دارای مردمی انقلابی است و این شهر 400 شهید، 500 جانباز و 42 آزاده را تقدیم انقلاب کرده است.

وی افزود: فلسفه حضور مسئولین در پست های اداری خدمتگزاری به مردم است و اعتقاد داریم که در نظام مقدس جمهوری اسلامی شانی بالاتر از خدمتگزاری به مردم وجود ندارد و ما هم باید پاسخ گوی انجام وظایف خود باشیم.

 

روح الله عباسپور اظهار کرد: استان قزوین دارای عالمان برجسته ای همچون آیت الله باریک بین است که با مجاهدت های خویش بیش از سه دهه با پرتوافشانی مسیر ولایت را در استان تبیین کردند.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: افتخار می کنیم که زیر پرچم ولایت در پیروی از فرامین رهبری و نماینده ولی فقیه در استان انجام وظیفه کنیم.