نماینده ولیفقیه در استان قزوین با تقدیر از برنامههای شهرداری و صدا و سیما در ایام تعطیلات، تأکید کرد: صدا و سیما بر اساس نیاز جامعه برنامه تولید کند.
آیتالله عبدالکریم عابدینی در دیدار جمعی از مدیران شهرداری و صدا و سیمای قزوین اظهار کرد: در حالی که اقشار زیادی از مردم در ایام نوروز به تعطیلات میروند اما کارکنان شهرداری و صدا و سیما به مردم خدمترسانی میکنند و ضروری است از خدمات آنها به صورت ویژه تجلیل شود.
وی با بیان اینکه مدیرکل صدا و سیما مدیری انقلابی است، تصریح کرد: کمبود بودجه صدا و سیما یکی از مشکلات جدی مدیران این مرکز است و با وجود فشارهای زیاد مالی اما همه آنها با قدرت و تلاش زیادی پای کار هستند.
امامجمعه قزوین مدیریت شهری را نیز کار بسیار سخت و دشوار معروفی کرد و افزود: کنترل و مدیریت شهری بسیار سخت و دشوار است و سختیها و دشواریهای آن مسئولیت سنگینی را بر عهده مدیران شهری گذاشته و شهرداری هم در این حوزه تلاشهای بسیاری را انجام میدهد و آنها نیز همواره پای کار هستند.
نماینده ولیفقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه صدا و سیما باید بر اساس نیاز جامعه برنامه تولید کند، افزود: اگر برنامههای صدا و سیما بر اساس نیاز جامعه تولید شود، برنامههایی که برای جامعه مضر باشند تولید نخواهند شد و اگر اینگونه عمل کنیم به خوبی امانتداری کردهایم.
وی رسالت نخبگان را در هدایتگری جامعه به مسیر درست رسالتی سنگین و خطیر دانست و افزود: نخبگان باید در جامعه حضوری فعال داشته باشند و تلاش کنند تا قشر خاکستری جامعه را که اکثر جامعه را تشکیل میدهند، در مسیر درست زندگی قرار گیرند.
آیتالله عابدینی با تأکید بر انتقال پیامهای قرآنی به جامعه، اضافه کرد: اگر در رسالت انتقال پیامهای قرآنی که همان نشاط، وحدت، پیشرفت، انسجام، همدلی، اقدام و عمل است، کوتاهی کنیم جامه دچار تنش، چالش و مشکلات خواهد شد و این کار کوتاهی در تحقق رسالتهای الهی است.
"میل، مصلحت و نیاز" مثلث جذب مخاطب در صدا و سیما
ابوالفضل معصومی فر، مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین هم در این دیدار از حمایتها و رهنمودهای نماینده ولیفقیه در استان تقدیر و تشکر کرد و افزود: طیف گستردهای از جامعه مخاطب برنامههای صدا و سیما هستند؛ به رنام های صدا و سیما میتواند بر این طیف اثرگذار باشد اما سلایق مردم مختلف است و جمع کردن همه سلایق کار سادهای نیست.
وی جذب مخاطب را یکی از بحثهای ریشهای و عمیق در رسانهها عنوان کرد و گفت: حاصل همه بحثهای کارشناسانه در جذب مخاطب به مثلث "میل، مصلحت و نیاز" منتهی میشود که باید با ایجاد تعادل در این سه ضلع، در پی جذب مخاطب باشیم.