امروز :
Skip to main content

 امام جمعه قزوین: ترورهای نیابتی، استراتژی جدید امریکایی‌ها/ اتهام به جوانان انقلابی و مسلمان در ماجرای سفارت عربستان اقدامی شتاب‌زده بود/ تبیین دین، بیان خطر دشمن و تشریح ابعاد ابتذال در خطبه‌های نماز جمعه به معنای نگاه حزبی و جناحی نیست

 

 

امام جمعه قزوین اتهام به جوانان انقلابی و مسلمان در ماجرای سفارت عربستان را اقدامی شتاب‌زده دانست و گفت: در ماجرای آتش‌سوزی سفارت عربستان در تهران، متأسفانه برخی از مسئولان رده‌بالای نظام بدون دقت و مطالعه کافی، جوانان مسلمان و انقلابی را مورد اتهام قرار دادند.

 

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته قزوین با بیان این‌که شهادت مظلومانه آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر جهان اسلام و انسانیت را تحت تأثیر قرار داد، اظهار کرد: آیت‌الله نمر عالمی شجاع، مصلح و آزاده بود و سال‌ها در مسیر تحقق آرمان‌های دینی و از بین بردن تفکر استکباری و شیطانی کوشید و در این مسیر به شهادت رسید.

 

وی با بیان این‌که شهادت مظلومانه حاج آقا مصطفی خمینی (ره) به جریان پیروزی انقلاب سرعت بخشید، تصریح کرد: شهادت شیخ نمر و شهادت فرزندان شیخ ابراهیم زکزاکی مانند شهادت حاج آقا مصطفی از الطاف خفیه الهی است و این موضوع به انقلاب مردم جنوب عربستان شدت می‌بخشد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: علت این‌که حکام عربستان دست به چنین جنایاتی می‌زنند این است که کنترل اوضاع را از دست داده‌اند. آن‌ها بر اساس عقل عمل نمی‌کنند بلکه از سر دستپاچگی و عصبانیت تصمیم‌گیری می‌کنند.

 

امام‌جمعه قزوین یادآور شد: هیچ کسی در دنیا عربستان را کشوری مستقل نمی‌داند و همه می‌دانند آن‌ها رژیمی نیابتی و دست نشانده امریکا هستند و همه تکیه آن‌ها به امریکاست.

 

وی ادامه داد: قرآن تأکید کرده که اگر به ستمگران تکیه کنید آتش می‌گیرید و سرنوشت صدام به خوبی گویای این بیان قرآنی است. امروز عربستان به همین وضع دچار شده است و سرعت سقوط و فروپاشی آن‌ها افزایش یافته است.

 

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: در گذشته امریکا، انگلیس و برخی دیگر از کشورها مستقیماً به جنگِ با کشورها ورود پیدا می‌کردند و لشکرکشی مستقیم داشتند اما امروز تغییر استراتژی داده‌اند و از نایبانشان برای جنگ و آشوب بهره می‌گیرند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به نمونه‌هایی از جنگ‌های نیابتی در منطقه اشاره کرد و گفت: جنگ امریکا علیه یمن، سوریه و عراق نمونه‌هایی از جنگ‌های نیابتی است.

 

وی اضافه کرد: همان‌طوری که آن‌ها با تغییر استراتژی از نایبانشان در جنگ علیه کشورهای منطقه استفاده کردند، امروز هم‌دست به ترورهای نیابتی می‌زنند و همان کشورهایی که در جنگ از آن‌ها بهره می‌گیرند در ترور نیابتی هم دخیل می‌کنند.

 

امام‌جمعه قزوین افزود: پس از اقدام عربستان در قطع رابطه با ایران، برخی از کشورها که نقشه آن‌ها را با ذره‌بین هم به سختی قابل مشاهده است، آمده‌اند ژست مخالفت و تحریم علیه ایران را گرفته‌اند و آن‌ها باید بدانند ارزش و اهمیتی برای ما ندارند.

 

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: آن‌ها ارزش این را نداشتند که در خطبه‌های نماز جمعه در حد اشاره هم راجع به آن‌ها صحبت کنیم اما به آن‌هایی که به امریکا خوش‌بین هستند و گمان می‌کنند با آن‌ها مشکلات کشور حل می‌شود، باید بگوییم امریکایی‌ها تحریم‌هایشان را می‌خواهند به این شکل اعمال کنند.

 

وی تأکید کرد: حکام عربستان و حکام کشورهای وابسته چه ارزشی دارند که بخواهند با ایران قطع رابطه بکنند و آن‌ها این دستورات را از امریکا می‌گیرند؛ کسانی که به امریکا خوش‌بین هستند باید بدانند آن‌ها در حال تغییر روش اعمال تحریم‌ها هستند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به حمله موشکی عربستان به سفارت ایران در صنعا اشاره کرد و افزود: قبلاً سعودی‌ها مخصوصاً به نزدیکی‌های سفارت حمله و جسارت کرده بودند؛ اما این بار حمله آن‌ها خسارت‌هایی را در پی داشته و یکی از نگهبانان سفارت را مجروح کرده است.

 

امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: حمله و تجاوز به سفارت به منزله تعدی به خاک مقدس جمهوری اسلامی است و لذا از دستگاه دیپلماسی می‌خواهیم پاسخ قاطعی به تجاوز سعودی‌ها بدهند.

 

وی بیان کرد: در ماجرای آتش‌سوزی سفارت عربستان در تهران، متأسفانه برخی از مسئولان رده‌بالای نظام بدون دقت و مطالعه کافی جوانان مسلمان و انقلابی را هدف قرار دادند و هیچ اقدامی در خصوص این که شاید سعودی‌ها دست به چنین کاری زده باشند، انجام نشد و ضروری است مسئولان شیطنت‌های امریکایی‌ها و سعودی‌ها را دست‌کم نگیرند.

 

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: مسئولان به‌جای اتهام به فرزندان شجاع، مسلمان و انقلابی ایران اسلامی که همواره منضبط هستند، نوک پیکان اتهام‌ها را باید به سمت دشمنان خدا و استکبار جهانی نشانه بگیرند.

 

برخورد حزبی و جناحی در نماز جمعه به شدت ممنوع است

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب در دیدار با ائمه جمعه کشور نماز جمعه را به قرارگاه تشبیه کردند، افزود: نماز جمعه قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق در مقابل تهاجم دشمنان و شیاطین است و همه ما وظیفه داریم در جذب جوانان و با نشاط کردن آن تلاش کنند.

 

وی اضافه کرد: در نماز جمعه برخورد حزبی و جناحی به شدت ممنوع است، البته روشنگری در خصوص شیطنت‌های امریکا و غرب به هیچ عنوان برخورد حزبی نیست چرا که آن‌ها دشمن قرآن و دین ما هستند. اگر جناحی و حزبی نبودن به معنای کنار گذاشتن دین است با قاطعیت می‌گوییم هرگز عهد و پیمان دینی را کنار نمی‌گذاریم.

 

امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: اگر حرف از حجاب، موسیقی مبتذل و اختلاط زن و مرد در محافل کنسرت را حرف‌های حزبی و جناحی بدانند، حرف غلطی است. همه امامان جمعه در بیان خطبه‌های وظیفه دارند از دین، خطر دشمن، تقوا و ارزش‌های دینی بگویند و این‌ها به معنای نگاه حزبی و جناحی نیست.

 

وی به شهادت امیرکبیر و احمدی‌روشن هم اشاره کرد و گفت: این یک سلسله است و همان دست نابکاری که ناصرالدین شاه را خام کرد تا امیرکبیر را به شهادت برساند، فرزندان شجاع و انقلابی را نشانه گرفته است و می‌خواهند عرصه را به آن‌ها تنگ کنند و در دانشگاه‌ها به آن‌ها میدان ندهند.

 

گفتنی است پس از برگزاری نمازجمعه، نمازگزاران با شرکت در راهپیمایی در مسیر مسجدالنبی تا میدان آزادی با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر آل سعود مزدور و مرگ بر اسرائیل، شهادت شیخ نمر باقر النمر را توسط رژیم سفاک آل سعود محکوم کردند.