امروز :
Skip to main content

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تلاش مضاعف برای ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه را ضروری دانست و آن را مهم‌ترین نیاز توسعه و پیشرفت جامعه معرفی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار با مدیرکل امور روستایی استانداری، بخشدار و دهیاران بخش مرکزی قزوین اظهار داشت: در گذشته عمران و آبادانی، رفع اختلافات مردم، وضعیت کشاورزی، اقتصادی و ازدواج جوانان در روستاهایی که از کدخدای عاقل، مؤمن، دلسوز و مدیر  بهره‌مند می شدند، با پیشرفت بسیار خوبی همراه بود و اگر روستایی صاحب کدخدایی بی‌عدالت و ظالم بود به گرفتاری‌های زیادی دچار می‌شد.

وی در خصوص مدیران روستاها در شرایط کنونی کشورتصریح کرد: در شرایط کنونی و تغییر نوع مدیریت در روستاها جوانانی غیور، برومند، ارزش‌مدار به میدان آمده‌اند وباید شرایط کنونی را به فرصتی برای خدمت بیشتر به مردم تبدیل کنند و از شرایط موجود در کشور برای ایجاد حرکتی نو و پیشرفت در روستاها به خوبی استفاده نمایند.

 

مدیران روستایی باید الگوی همه خوبی‌ها باشند
امام‌جمعه قزوین تأکید کرد: تشویق مردم به قسط یکی از اهداف و رسالت‌های اصلی پیامبران الهی بود که از سوی خداوند متعال به آنها تکلیف شده بود و هیچ‌گاه رعایت قسط، حلال و حرام در بین مردم بر اساس زور و اجبار در دین جایگاهی نداشته و همواره بر فرهنگ‌سازی تأکید شده است.
 

این مقام مسئول بیان کرد: مدیران روستاها باید بیش‌ازپیش به دنبال اجرای فرهنگ عدالت، قسط و هم‌زیستی انسانی در جامعه باشند و اگر مدیران خود الگوی این ارزش‌ها شوند، در اجرای آنها با توفیقات بیشتری همراه خواهند بود.

 

مسئولان و مدیران سربازان و مأموران انبیاء الهی هستند
وی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) در خصوص هدایتگری و مربیگری دیگران یادآور شد: امام علی (ع) فرموده‌اند اگر کسی می‌خواهد هدایت‌گر، مربی و ادب کننده دیگران شود اول باید به اصلاح خود بپردازد و این روش و منش انبیاء الهی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: رسالت مسئولان و مدیران در مسیر رسالت انبیاء الهی قرار دارد و اگر آنها اهل قسط و عدل باشند جامعه نیز باانگیزه بیشتری در این مسیر حرکت خواهد کرد و اگر این‌گونه شود مسئولان و مدیران سربازان انبیاء الهی خواهند شد.

 

مردم به‌طور مساوی از خدمات بهره‌مند شوند
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدینی مدیران روستاها را خطاب قرارداد و  تأکید کرد: مدیران روستاها با پیروی از روش مدیریت امام علی (ع) هم اقتدار در رعایت عدالت داشته باشند و هم ارتباط و دوستی با مردم برقرار کنند؛ دهیاران کارگزاران مقام معظم رهبری در روستاها هستند و باید بر رونق و توسعه نماز، مسجد، عدالت و قسط، رفاه و عمران و آبادانی روستا همت بیشتری داشته باشند تا خدمات به‌طور مساوی شامل همه مردم شود.

وی به فرصت کم برای خدمت به مردم اشاره کرد و اظهار داشت: باید از فرصت کم برای خدمت به مردم به خوبی استفاده شود و اهداف باید به‌گونه‌ای تعریف شود که عدالت انبیاء و ائمه اطهار (علیهم‌السلام) برای اجرای امور در نظر گرفته شود.

مسئولان برای اقامه نماز تلاش مضاعف داشته باشند
امام جمعه قزوین اقامه نماز در جامعه را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: مسئولان اگر می‌خواهند مردم را در اجرای امور با خود همراه کنند باید برای توسعه اقامه نماز در جامعه تلاش کنند؛ اقامه نماز تلاش برای برپایی نماز در جامعه است و با نماز خواندن متفاوت است و تحقق این امر موجب کاهش مشکلات و اختلافات مردم شده و تحقق آن موجب آسان شدن کار مدیریت می‌شود.

این مقام مسئول توسعه اقامه نماز را یکی از ملزومات اجرای سبک زندگی اسلامی در کشور عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری بر اجرای سبک زندگی اسلامی در جامعه تأکید دارند و اگر سال‌ها از عمر انقلاب بگذرد و این دستور اجرایی نشود همواره دچار مشکلات خواهیم بود.

وی به اجرای برنامه‌هایی با محوریت بررسی چگونگی اجرای سبک زندگی اسلامی در روستاها تأکید کرد و یادآور شد: مدیران می‌توانند با اجرای جلسات کارشناسی، میزان تطابق معیارها و شاخص‌های سبک زندگی اسلامی هر منطقه را با شرایط فعلی بسنجند و پس از آن با بهره‌گیری از نظر کارشناسان دینی بر تقویت شاخص‌ها و معیارهای سبک زندگی اسلامی تلاش کنند چراکه تحقق این امر رحمت و برکات را افزایش می‌دهد و موجب حل مشکلات می‌شود.