امروز :
Skip to main content

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: امروز برخی‌ها با طرح موضوعاتی مانند رد صلاحیت‌ها و عدم احراز نامزدها به دنبال وارونه جلوه دادن مسائل و تضعیف حضور مردم در انتخابات هستند.

 

 

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در یادواره شهدای مسجد امام جعفر صادق (ع) آبیک اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران جان، ایمان و تحقق آرزوی مردم برای ظهور است و توطئه ها برای گرفتن شور و شوق مردم برای حضور در انتخابات در آن ها اثری نخواهد داشت و انقلاب به کسانی نیازمند است که جانشان را برای سربلندی انقلاب به کف گرفته و خواهند گرفت.

 

وی تصریح کرد: هر زمانی که مبارزه با دین و ایمان پیش می آید، شرق و غرب با هم متحد می شوند و در انقلاب ایران نیز همه کشورها در مقابل حرکت انقلابی مردم متحد شده بودند.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: باید مسائل و فواید انقلاب اسلامی را همواره تکرار کنیم، چرا که شنیدن آن فواید بسیاری به همراه دارد و مراسماتی که در ایام دهه فجر برگزار می شود، موجب افزایش فهم و معرفت مردم به مبانی انقلاب شده و باید با نگاه عمیق تر و حساس تری به آن ها توجه کرد.

 

 

امام جمعه قزوین به برخی از اثرات انقلاب اسلامی ایران در جهان اشاره و خاطرنشان کرد: فلسطین، نوار غزه، لبنان، یمن و عراق به برکت انقلاب اسلامی، ولایت و رهبری در مقابل صهیونیست ها و داعش ایستادگی کرده و سربلند و پیروز شدند و این مهم بخشی از اثرات انقلاب است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به چهار ویژگی انقلاب اسلامی ایران و تفاوت آن نسبت به انقلاب‌های دیگر جهان اشاره و اظهار کرد: "ایمان و عقیده مردم به خدا، نبوت، قرآن، ولایت و امامت" یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی مردم ایران بود که آن را نسبت به سایر انقلاب‌های جهان متمایز کرده است.

 

وی "وحدت" را ویژگی دوم انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: زمانی که مردم مؤمن ایران به این نتیجه رسیدند که این حکومتی نیست که ما باید داشته باشیم و در این خصوص در مساجد مشورت کردند و از بیانات علما استفاده نمودند، به وحدت رسیدند و وحدت آن‌ها وحدتی توحیدی بود.

 

 

آیت الله عابدینی "رهبری" را عامل سوم در پیروزی انقلاب اسلامی ایران معرفی و تأکید کرد: رهبر انقلاب اسلامی ایران را انسانی الهی، خدایی و خودساخته برعهده گرفت و سخنانش موجب تحول در میان مردم شد و در نهایت انقلاب به پیروزی رسید.

 

امام‌جمعه قزوین تأکید کرد: زمانی که مردم به ویژگی‌های "ایمان به خدا"، "وحدت" و "رهبری" اعتقاد پیدا کردند و به آن عمل کردند، خداوند عامل "امدادهای غیبی" را به کمک مردم آورد و این مهم در نتیجه انقلاب ایران را به پیروزی رساند.

 

وی اذعان داشت: عامل "امدادهای غیبی" پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در مقاطع مختلف به یاری ملت ایران آمد و در جنگ تحمیلی، کودتاها، فتنه‌ها و در ماجرای طبس دشمنان را ناکام گذاشت.