امروز :
Skip to main content

 امام‌جمعه قزوین: عده‌ای به کیش می‌روند تا انقلاب را مات کنند/ آن‌ها از کیش و مات بنی‌صدر از سوی نظام درس عبرت بگیرند/ شهدا هنرمندان واقعی هستند

 

 

امام‌جمعه قزوین گفت: کسی که به کیش می‌رود، باید از آن فرصتی برای کیش کردن شیطان بسازد؛ نه این‌که در کیش در پی مات کردن انقلاب باشد.

 

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی برگزار می‌شود، به شهادت شهید آوینی اشاره و اظهار کرد: هنوز صدای دلنشین آن شهید هنرمند و توانا در گوش مردم ماست و او در کار خود غوغایی به پا کرد و این موفقیت و اثرگذاری ایشان به واسطه پایبندی و جدیتشان در اجرای  اعمال دینی، اخلاص و با وضو بودنشان در هنگام کار بود.

 

شهدا هنرمندان واقعی هستند

وی با اشاره به شهادت صیاد شیرازی، اربعین حجت اسدی و سلحشور و روز هنر، تصریح کرد: شهید صیاد شیرازی، حجت اسدی، سلحشور و همه شهدا وجه مشترکی داشتند و آن هنرمند بودنِ آن‌ها بود. هنر واقعی یعنی با صداقت زیستن، قدر عدالت را دانستن، ولایت اهل بیت، انبیاء و اولیاء را شناختن و خدایی زندگی کردن است.

 

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: هنرمندان بزرگ عصر ما، امام، علامه طباطبایی، شهیدان مطهری، بهشتی، ابوترابی، لشگری و بابایی هستند و هر کدامشان قسمتی از نقاشی بزرگ اندیشه‌های ایمانی و اسلامی را ترسیم کردند.

 

عده‌ای به کیش می‌روند تا انقلاب را مات کنند

آیت‌الله عابدینی با تأکید بر این‌که عده‌ای می‌خواهند جامعه آرمانی و ایده آلی دیگری را برای ما ترسیم کنند، گفت: هنر آن‌هایی که تفریحشان را دفاع از مظلومان سوریه می‌بینند، پذیرفتنی است اما کسی که به کیش می‌رود، باید از آن فرصتی برای کیش کردن شیطان بسازد؛ نه این‌که در کیش در پی مات کردن انقلاب باشد.

 

وی تأکید کرد: امروز عده‌ای به کیش می‌روند تا انقلاب را مات کنند و کسی دیگر به کیش می‌رود تا شیطان را کیش و مات کند. آن‌هایی که می‌خواهند با انقلاب در بیفتند اطمینان داشته باشند که مردم، انقلاب و نظام را رها نخواهند کرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: ما خاطرات تلخ شیطنت‌های بنی‌صدر را فراموش نمی‌کنیم و در یک مقطع کوتاهی سیاهی لشگری هم دور او جمع شدند؛ اما نظام بنی‌صدر را کیش و مات کرد و بساطش را برچید.

 

امام‌جمعه قزوین در این خصوص تأکید کرد: این مردم دست از سیره اهل بیت، انبیاء، امام و حمایت از رهبری، ولایت و بندگی بر نخواهند داشت و کینه و عداوتشان با امریکا پایان یافتنی نیست.

 

وی با تبریک حلول ماه مبارک رجب، اظهار کرد: تلاش کنیم از این ماه پر خیر و برکت برای تقویت روح، انسانیت، اخلاق و فطرت استفاده کنیم.

 

وی به ولادت امام باقر (ع) هم اشاره و با تبریک ولادت این امام همام، تصریح کرد: امام باقر (ع) در یکی از احادیث خود فرموده: لقمان به فرزندانش گفته اگر در مورد مرگ شک کردید، امتحان کنید و ببینید اگر می‌توانید نخوابید، مرگ هم به سراغ شما نخواهد آمد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: امام باقر (ع) ادامه داده و فرموده لقمان به فرزندانش گفته است اگر در رستاخیز شک کردید ببینید آیا می‌توانید بیدار شدن را از خود دور کنید؛ همانطور که خواب را نمی‌توانیم از خودمان دور کنیم، بیدار شدن را نیز نمی‌توانیم از خود دور کنیم چرا که نفس وجود و جان انسان دست خودش نیست و کسی دیگر است که اختیار انسان را بر عهده دارد.

 

امام‌جمعه قزوین با تسلیت شهادت امام هادی (ع)، اضافه کرد: امام هادی (ع) فرموده‌اند: هر کسی مطیع خدا باشد، مردم هم مطیع او خواهند شد؛ این‌که عشق به رسول اکرم (ص) و اولاد او داریم به این خاطر است  که همه اعمال آنها بر مبنای رضای الهی بود.

 

وی افزود: عشق و علاقه مردم به امام و رهبری به خاطر مطیع بودن آن‌ها در برابر خداوند است و امام هادی هم به عنوان یک قانون فرموده که اگر مطیع خدا باشید، مردم مطیع شما خواهند شد و این مهم در تمام ابعاد جامعه صدق می‌کند.

 

آیت‌الله عابدینی عاق والدین را از دیگر مسائلی دانست که امام هادی (ع) تأکید کرده باید مراقب باشیم تا دچار آن نشویم، یادآور شد: عاق والدین انسان را به ذلت می‌کشاند و باید تلاش کنیم تا در حق پدر و مادر کوتاهی نکنیم تا دعای خیر آن‌ها همواره شامل حال ما شود و زندگی با برکتی داشته باشیم.