امروز :
Skip to main content

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: باید در این حوزه از نگاه های دنیایی پرهیز شود و به این نکته توجه داشت که اگر کارها برای خدا صورت گیرد عزت در دنیا و آخرت برای انسان به دست می‌آید.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار جمعی از مسئولان و کارکنان سازمان آرامستانهای شهرداری قزوین اظهار داشت: آنچه که برای کارکنان این مجموعه آفت محسوب می‌شود عادی شدن و کاهش حساسیت نسبت به مرگ، قبر و مسائل مربوط به آخرت است و باید راهکاری اتخاذ شود که مسائل مربوط به آخرت برای کارکنان آرامستان‌ها در هیچ شرایطی عادی نشود.


وی تصریح کرد: عده‌ای باانگیزه کسب سود زمین‌های آرامستان‌ها را خریداری و به فضایی دنیایی و بعضاً آکنده به گناه تبدیل می‌کنند و با استفاده از راهکارهایی به دنبال کسب سودهای دنیایی در حوزه‌هایی هستند که باید در آن به آخرت فکر شود که چنین افرادی خسارت‌دیدگان در دنیا و آخرت هستند.


امام‌جمعه قزوین تأکید کرد: کسانیکه در مراکز کسب ثواب‌های اُخروی مانند غسال‌خانه‌ها اشتغال دارند باید پاک‌تر از دیگران باشند چراکه آنها عامل پاکی دیگران می‌شوند و کار واجب الهی را انجام می‌دهند؛ باید در این حوزه از نگاه‌های دنیایی پرهیز شود و به این نکته توجه داشت که اگر کارها برای خدا صورت گیرد عزت در دنیا و آخرت برای انسان به‌دست می‌آید.


این مقام مسئول با اشاره به فرصت‌ها و تهدیدهایی که افراد شاغل در آرامستانها مشغول به‌کار هستند خاطرنشان کرد: شغل‌هایی که فضای آن هرروز انسان را به یاد آخرت و مرگ می‌اندازد بسیار ارزشمند است و نباید در آن فضای کاری به‌گونه‌ای دچار روزمرگی شد که دیدن مردگان آنها را به یاد آخرت نیندازد.
وی با بیان اینکه خدمات آرامستان‌ها جنبه معنوی بالایی دارد یادآور شد: کارکنان آرامستان‌ها با نگاه اینکه آنها امورات مؤمنان و مسلمانان را پس از مرگ انجام می‌دهند به مسائل نگاه کنند و آن را همانند ذکر و عبادت خداوند متعال ارزشمند و برابر بدانند و اعتقاد قلبی داشته باشند که خداوند روزی انسان را تأمین می‌کند.