امروز :
Skip to main content

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: محبت پیغمبر (ص) به حضرت فاطمه (س) به خاطر روابط خانوادگی نبود بلکه به خاطر مایه‌های عمیق ایمانی صدیقه طاهره (س) بود.

 

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) که در مسجد امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، ضمن تسلیت این ایام اظهار کرد: حضرت صدیقه طاهره (س) سیده نساء اهل عالم و بهشت است و این مهم همه عصرها و زمان‌ها را در بر می‌گیرد.

 

وی با بیان این‌که خدای متعال درباره حضرت فاطمه (س) سخن گفته و ایشان را ستوده است، تصریح کرد: این‌که پیغمبر (ص) اسرار داشتند که این بانوی گرامی اسلام سیده نساء عالم است، به دلیل وابستگی‌های خانوادگی و روابط عاطفی بین آن‌ها نبود، بلکه به خاطر مایه‌های ایمانی عمیق حضرت فاطمه (س) بود.

 

 

امام‌جمعه قزوین ادامه داد: درخت محبت و ولایت در خاندان عصمت و طهارت (ع) بالاترین میزان را داشته و لذا پیامبر (ص) فرموده من علی، فاطمه، حسن و حسین را دوست دارم و این علاقه به خاطر ایمان بالای این خاندان به خدای متعال به وجود آمده است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: هر چه انسان‌ها اهل نماز، روزه، قرائت، ذکر و احترام به ائمه اطهار (ع) باشند، به همان اندازه وابستگی‌های عاطفی‌شان به یکدیگر بیشتر می‌شود و این اصلی است که برای اهل ایمان پذیرفته شده است.

 

 

وی به محبت بین مؤمنان هم اشاره کرد و گفت: خداوند فرموده مؤمنان با هم برادرند و این محبت به خاطر ایمان بالا و اهمیت آن‌ها به یاد و ذکر خدا و محبت اهل‌بیت به وجود می‌آید و هر چه ایمان مؤمنان بیشتر شود، علاقه بین آن‌ها هم بیشتر می‌شود.