امروز :
Skip to main content

آیت‌الله عابدینی در دیدار کارکنان عقیدتی سیاسی سپاه:

آثار شهید مطهری عقل را تسلیم و قلب را راضی می‌کند/ شهید مطهری با نگارش کتاب «خدمات متقابل ایران و اسلام» مصیبت حس ناسیونالیزم را خنثی کرد

 

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: شهید مطهری اندیشمندی است که در آثار و گفتار خود نه تنها عقل را تسلیم، بلکه قلب را نیز راضی می‌کند و این معنای حقیقی برکت و حکمت است.

 

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در دیدار جمعی از کارکنان عقیدتی سیاسی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین، اظهار کرد: تلاش کنیم خودمان را به آیات توبه، ربا، غیبت و سایر ارزش‌ها در قرآن عرضه و ارزشمان را نزد خداوند مورد بررسی قرار دهیم تا جایگاهمان نزد خدا شناخته شود و در نهایت تلاش کنیم با معیارهای قرآنی هماهنگ شویم.

 

وی شهید مطهری را الگویی برای جامعه معرفی و تصریح کرد: شهید مطهری در عرصه جهاد، معلمی، معرفت افزایی، بصیرت افزایی، مبارزه با گناه و در بسیاری از عرصه‌ها، جدی و فعال بود؛ به گونه‌ای که با مصداق و مثال قرار گرفتن ایشان، بسیاری از آیات قرآن قابل درک و فهم است.

 

امام‌جمعه قزوین قرآنی بودن را یکی دیگر از ویژگی‌های بارز و مهم شهید مطهری برشمرد و افزود: ایشان هر روز به مطالعه قرآن می‌پرداختند و آیت‌الله باریک‌بین (حفظه الله) فرمودند که شهید مطهری یک دهه‌ای را برای تبلیغ به قزوین آمده بودند و یکی از کارهایی که به جد مورد توجه شهید مطهری قرار داشت، خواندن قرآن بود.

 

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که قطعاً شهید مطهری از علمای با برکت است، اضافه کرد: مطالب شهید مطهری همواره تازگی دارد و مطالعه چندین باره کتاب‌های ایشان موجب کاهش جذابیت نمی‌شود و این مهم به خاطر لطف و نظر خدای متعال و برکت به دست آمده است.

 

وی با بیان این‌که اندیشمندان به سه طیف تقسیم‌بندی می‌شوند، افزود: برخی از اندیشمندان با مطالب خود دل‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند اما عقل را تحت تأثیر قرار نمی‌دهند. گروه دیگر از اندیشمندان عقل را تحت تأثیر قرار می‌دهند و با مطالب خود عقل را تسلیم می‌کنند اما دل را نمی‌توانند راضی کنند.

 

آیت‌الله عابدینی در این خصوص ادامه داد: شهید مطهری در آثار و گفتار خود نه تنها عقل را تسلیم می‌کند، بلکه قلب را نیز راضی می‌کند و این معنای حقیقی برکت و حکمت است.

 

امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: امام علی (ع) قرآن و حکمت مجسم است و شهید مطهری نیز به خاطر برخورداری از قرآن و حکمت است که اثرگذار می‌شود و سبک زندگی ایشان به ما یاد می‌دهد به هر میزانی که نگاه قرآنی پیدا کنیم به همان میزان اثرگذار خواهیم شد.

 

 

وی بیان کرد: شهید مطهری در حوزه خدا شناسی، انسان شناسی، معاد شناسی و سایر حوزه‌ها آثار بسیار ارزشمند و پرمحتوایی از خود به یادگار گذاشت و ایشان تأکید می‌کردند که ایران شناسی باید یکی از حوزه‌های کاری‌شان باشد و این هدف بود که کتاب «خدمات متقابل ایران و اسلام» را به نگارش درآورد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین آثار کتاب «خدمات متقابل ایران و اسلام» از شهید مطهری، خنثی کردن مصیبت‌های حس ناییونالیزم در جامعه ما بود و ایشان سد راه آن تهاجم شد؛ درحالی‌که برخی می‌خواستند با اقداماتی بگویند که ایران، فرهنگِ مستقلِ بدون نیاز به اسلام دارد.