امروز :
Skip to main content

 

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: اگر از فرصت اعتکاف به خوبی استفاده کنیم از شب‌ قدر نیز می‌توانیم به خوبی بهره‌مند شویم.

 

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جمع معتکفین الوند با اشاره به اهمیت ارتباط با خدای متعال، اظهار کرد: خداوند فرموده هر کس با یاد، دین و قرآن من هماهنگ نباشد و از خدا دور باشد زندگی‌اش «معیشه الضنکا» است و هرگز از زندگی لذت نخواهد برد.

 

وی تصریح کرد: انسانی که با خدا ارتباط نداشته باشد به ترس، استرس، بی‌انگیزگی، سختی و ناراحتی دچار می‌شود و روز قیامت کور محشور می‌شود و آن که در آخرت کور محشور شود، یقیناً در دنیا کور بوده و از درک واقعیت‌های عالم خلقت محروم مانده است.

 

 

امام‌جمعه قزوین تأکید کرد: خداوند فرموده آن کسانی که در روز قیامت کور محشور می‌شوند به این خاطر است که نسبت به آیات قرآن که موجب بصیرت و آگاهی می‌شود، بی توجه بوده و از آن استفاده نکرده‌اند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند به انسان عین، اُذُن و قلب داده و اگر شکر آن را به جای آورد صاحب نعمت بزرگ‌تری چون سمع، بصر و فؤاد که مختص انسان‌های فرهیخته است، خواهد شد؛ البته انسان‌های کمی به این مقام و جایگاه خواهند رسید.

 

 

وی با تأکید بر این‌که اعتکاف فرصت بسیار خوبی برای خود شناسی است، افزود: آن کسی که خود را گم می‌کند، خدا را نیز فراموش خواهد کرد و اعتکاف فرصت بسیار خوبی برای خودشناسی و در نهایت خداشناسی است.

 

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: ارتباط با خدا، بررسی اعمال و پرونده گذشته و برنامه ریزی برای آینده بر مبنای نقاط ضعف و قوت گذشته، فرصتی است که اعتکاف در اختیار انسان قرار می‌دهد و تلاش کنیم از این فرصت به خوبی بهره‌مند شویم.

 

 

امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که اعتکاف تمرینی برای لیله القدر است، اظهار کرد: اگر از فرصت اعکاف به خوبی استفاده کنیم از شب‌ قدر نیز می‌توانیم بهره‌مند شویم.