امروز :
Skip to main content

امام جمعه قزوین با حضور در دبیرستانه پسرانه شاهد رجایی، ضمن پاسخ به سؤالات و شبهات دانش آموزان گفت: دانش‌آموزان امیدهای آینده کشور هستند.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جمع دانش‌آموزان دبیرستان پسرانه شاهد شهید رجایی اظهار کرد: دانش‌آموزان امیدهای آینده این کشور و نظام هستند، دانش‌آموزان آگاه و بیداری که دانشمندان آینده نظام علمی این کشور هستند و مردم به آن‌ها امید بسته‌اند.

علت دشمنی آمریکا با ایران

وی در پاسخ به سؤال یکی از دانش‌آموزان در رابطه با علت دشمنی آمریکا با ایران عنوان کرد: ما پیش از انقلاب کشوری داشتیم که محل تاخت و تاز آمریکایی‌ها بود، ارتش، معادن و نفت ما دست آن‌ها بود.

امام جمعه قزوین ادامه داد: برای مثال زمانی که مسئله کاپیتولاسیون را مطرح کردند معنایش این بود که حیثیت شما دست ماست، معنای کاپیتولاسیون این بود که هر آمریکایی در ایران اگر دزدی می‌کرد، آدم می‌کشت، به نوامیس مردم تعرض می‌کرد باید به کشور خودش می‌رفت تا به تخلفاتش رسیدگی شود، این قانون شد، متأسفانه مجلس کشور ما هم این قانون را تصویب کرد اما امام خمینی (ره) آمد با این قانون مقابله کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: کاپیتولاسیون این‌گونه بود که یک ایرانی حق نداشت بگوید چرا یک آمریکایی برادر من را کشته، چرا یک ایرانی من را کتک زده و به من توهین کرده است، می‌گفتند ما این را به آمریکا می‌بریم و محاکمه می‌کنیم، ایران حق ندارد و صلاحیت این را هم ندارد که یک آمریکایی را محاکمه کند.

وی خاطرنشان کرد: یک آمریکایی هواپیمای ما را با حدود 300 مسافر در خلیج فارس سرنگون کرد، همه مسافران این هواپیما عادی بودند، هیچ کس نظامی و سیاسی نبود، با این آدمی که این جنایت و آدم‌کشی را راه انداخت نه تنها در آمریکا برخوردی نشد بلکه به او مدال دادند و تشویقش کردند.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: این‌ها اکنون در کشور ما فتنه‌گری می‌کنند، برای اینکه ما یک زمانی گلوله اسلحه هم نمی‌توانستیم بسازیم اما در شب‌های اخیر خبر از ساخت موشکی دادند که 12 هزار و 500 کیلومتر برد دارد.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: اکنون شرایط ما به گونه‌ای شده که ما را متهم می‌کنند و می‌گویند شما دارید به روسیه برای جنگ با اوکراین پهپاد می‌دهید، ما یک زمانی هیچ چیزی نداشتیم، حال که این‌ها قدرت ما را می‌بینند، آیا خوشحال می‌شوند؟ آن موقع ما را تحقیر می‌کردند، اجازه نمی‌دادند نظامیان ما از شیوه‌های نوین جنگی سر در بیاورند، اکنون ما داریم جنگنده تولید می‌کنیم، این‌ها باعث نگرانی آمریکا می‌شود.

وی یادآور شد: اکنون کار به جایی رسیده که عوامل آمریکا که مدعی فرهنگ و تمدن هستند، در خیابان‌ها به مردم فحش‌ می‌دهند، وقتی کار یک تمدن به فحاشی برسد معنایش این است که این تمدن افول و سقوط کرده است، تمدنی که یک زمانی مردم را با موشک‌هایش تهدید می‌کرد اکنون کارش به جایی رسیده که تنها قادر است سطل‌های زباله ما را آتش بزند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: تمدنی که در حال افول است تلاش مذبوحانه می‌کند تا سرپا بماند، ما باید به امثال حاج قاسم سلیمانی‌ها و دیگر شهدا دست مریزاد بگوییم که این عزت و اقتدار را برای ما به وجود آوردند، چرا که با تلاش‌های آنان اکنون آمریکا می‌داند که اگر بخواهد موشکی به سمت کشور ما شلیک کند، پیش از اینکه موشکشان به ایران برسد، موشک ما به آن‌ها خواهد رسید.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: آمریکا چون می‌داند ما قوی هستیم شرارت می‌کند، شرارت می‌کند که ایران قوی نداشته باشیم، ایرانی که خوزستان داشته باشد قوی است، ایرانی که آذربایجان دارد قوی است، اگر ترک، فارس، عرب، بلوچ و تمام قومیت‌ها به جان هم بیفتند ایران ضعیف می‌شود اما وقتی همه با هم باشیم ایران قوی هستیم، ایران قوی به معنای ایران مقتدر است، انسان قوی به معنای انسان باکرامت و عزتمند است.

وی عنوان کرد: ما با دشمنی مواجه هستیم که حیا را کنار گذاشته و صریحاً دشمنی می‌کند، دشمنی که در یک مکان مقدس مانند شاهچراغ زن، مرد، پیر، جوان و کودک را به گلوله می‌بندد، همه جای دنیا این قبیل جنایات را محکوم می‌کنند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: این جنایت را داعشی‌ها گردن گرفتند، داعشی‌ها کسانی بودند که حاج قاسم سلیمانی تومار آن‌ها را در هم پیچید، غائله آن‌ها را خواباند و آن‌ها را به خاک سیاه نشاند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: وظیفه شما دانش‌آموزان است که به فرموده رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین کنید و اگر کسی از این مسائل آگاه نیست با دلسوزی و برادری برای آن‌ها تشریح کنید.

وظیفه دانش‌آموزان در جنگ نرم چیست؟

وی در پاسخ به سؤال دانش‌آموز دیگری که پرسید وظیفه ما در جنگ نرم چیست، اظهار کرد: در جنگ نرم ما باید به ابزار جنگ نرم مسلح باشیم، ما دو نوع جهاد اعم از جهاد اکبر و جهاد اصغر داریم، در زمان پیامبر (ص) زمانی که افراد از جبهه‌های جنگ بر می‌گشتند پیامبر ‌فرمود شما از جهاد اصغر برگشتید، حال به سراغ جهاد اکبر بروید، آدم‌ها تعجب می‌کردند و می‌گفتند جهاد اکبر چیست؟ حضرت می‌فرمود جهاد اکبر، جهاد با نفس است.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: ممکن است یک نفر در جبهه جنگ خیلی قوی عمل کند اما اراده همان آدم نتواند در مقابل دنیاپرستی و پول بایستد، ممکن است نتواند در مقابل گناه طاقت بیاورد، این در جهاد اکبر و مبارزه با نفس شکست خورده است.

امام جمعه قزوین یادآور شد: در آیه 52 سوره فرقان خدا به پیغمبر می‌فرماید اطاعت کافران را نکن، مبادا از آنان فرمان ببری، به وسیله قرآن با آن‌ها جهاد کبیر کن، رهبر معظم انقلاب فرمودند جهاد کبیر همین جهاد فرهنگی است، باید شبهات را از ذهن مردم جمع کنیم.

وی اظهار کرد: ذهن فعال سؤال برایش پیش می‌آید، چنین آدمی سالم است و باید به او پاسخ داد، جهاد تبیین به این معناست که ما باید در جنگ نرم فعال باشیم، دشمن دائم علیه ما تولید محتوا می‌کند، دروغ‌پردازی، تفرقه‌افکنی، شبهه‌پراکنی و کشته‌سازی می‌کند، در چنین شرایطی ما باید جهاد تبیین کنیم، اگر ذهن جوانان ما نسبت به توطئه‌های دشمن روشن شود همه چیز سر جای خود قرار می‌گیرد.

روابط شیعه و اهل تسنن

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در پاسخ به سؤال یکی از دانش‌آموزان در رابطه با روابط شیعه و اهل تسنن خاطرنشان کرد: افکار شیعیان با برادران اهل تسنن بسیار به هم نزدیک است اما دشمن همواره دنبال تفرقه‌افکنی بین مذاهب بوده است.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: همه ما پای قرآن و اهل بیت (ع) یکی می‌شویم، آینده این‌گونه است، جهان اسلام آماده این معناست، قرآن وعده داده در آینده بین شیعیان و مسیحیت نیز اتفاقات عجیبی خواهد افتاد و در نهایت همه در کنار یکدیگر خواهند بود.

چرا پاسخ شرارت‌های آمریکا را نمی‌دهیم؟

آیت‌الله عابدینی در پاسخ به دانش‌آموزی که پرسید چرا پاسخ شرارت‌های آمریکا را نمی‌دهیم، عنوان کرد: همیشه نمی‌شود صرفاً با حمله نظامی کار را پیش برد، اینکه امریکا آمد همه کشورهای منطقه را نا امن کرد، سوریه، عراق، افغانستان و یمن هدف نبود، هدف ایران بود، اما نتوانستند به ایران ورود کنند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: شرایطی که در سوریه پیش آمد، همین نقشه برای ایران کشیده شده بود، از سوریه شروع شده بود که به ایران بیایند اما ما نفس آن‌ها را همان جا بریدیم، شصت کشور هم‌پیمان شدند تا بشار اسد برود، اما رهبر ما فرمود بشار اسد باید بماند، حاج قاسم را هم فرستاد که هوای آن‌ها را داشته باشد، سر دشمن به سنگ خورد و بشار اسد ماند، اگر این حمایت‌ها و مقاومت‌ها نبود اکنون سوریه تبدیل به اسرائیل دوم شده بود.

وی ادامه داد: قدرت موشکی ما این بود که وقتی حاج قاسم را زدند، ما برای مقدمه عین‌الاسد را مورد حملات جدی موشکی قرار دادیم، رهبری در دیدار دانش‌آموزان که در روزهای اخیر انجام شد فرمودند هنوز ما انتقام خون حاج قاسم را نگرفته‌ایم، هر کاری باید در زمان خود انجام شود.

راه رسیدن به سعادت دنیا و آخرت

امام جمعه قزوین در رابطه با پرسش یکی از دانش‌آموزان در مورد راه رسیدن به سعادت دنیا و آخرت عنوان کرد: سعادت دنیا و آخرت التزام به احکام دین است، اگر چیزی حرام است، اگر چیزی واجب است، آن‌ها را جدی بگیریم، کرامت افراد را نگه داریم، همه سعادت در همین رعایت حلال و حرام خداست، قرآن کتاب سعادت است، اگر ما با قرآن زندگی کنیم یقیناً سعادتمند خواهیم ‌شد.

وی تصریح کرد: نماز کانون سعادت است، اگر ما برای نماز مایه گذاشتیم، سعادتمند خواهیم شد، نماز خواندن با اقامه نماز فرق دارد، نماز خواندن ساده است اما اقامه نماز سخت است، آن کسی که به والدینش احترام می‌گذارد، نماز را اقامه می‌کند، اما آن کسی که نماز می‌خواند ولی با پدر و مادرش بداخلاق است، چنین کسی فقط نماز خوانده است اما نماز را اقامه نکرده است.