امروز :
Skip to main content

مسئولان و فرماندهان نظامی استان قزوین به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس با آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین دیدار کردند.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار مسئولان و فرماندهان نظامی استان قزوین که به‌مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: در این عالم یک دو قطبی تحت عنوان دو قطبی مستضعفان و مستکبران وجود دارد، دو قطبی‌هایی در داخل کشور نیز وجود دارد که رهبر حکیم انقلاب به شدت ما را از آن پرهیز می‌دهد و می‌فرماید مبادا وارد دو قطبی‌سازی‌ها، قوم‌گرایی‌ها و دنیاگرایی‌ها بشوید و این‌ها شما را مقابل هم قرار دهد، خدای متعال نیز در قرآن فرموده که ما یک دو قطبی جدی داریم که آن دو قطبی طاغوتیان در مقابل مؤمنان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند در آیه 257 سوره بقره می‌فرماید «اللَّهُ وَلِيُّ الَّذينَ آمَنوا يُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النّورِ وَالَّذينَ كَفَروا أَولِياؤُهُمُ الطّاغوتُ يُخرِجونَهُم مِنَ النّورِ إِلَى الظُّلُماتِ أُولئِكَ أَصحابُ النّارِ هُم فيها خالِدون»، در این دو قطبی یک طرف خدا و مؤمنین قرار دارند، در یک طرف هم طاغوتیان با همه امکاناتشان قرار دارند، بنای خدا بر این است که آدم‌ها را از تاریکی به نور بیاورد، طاغوتیان بنا دارند آدم‌ها را از نور به تاریکی ببرند، خدا می‌خواهد مردم را به سمت برادری، مهربانی، عدالت، خوبی‌ها و عبادت برده و از ظلم، شرک و بدی‌ها دور کند.

وی خاطرنشان کرد: در مقابل این شیطان و طاغوتیان تمام هم و غمشان این است که بندگان خدا را به سمت شرک ببرند زیرا بدترین تاریکی شرک است، این‌ها می‌خواهند بندگان خدا را به سمت بی‌عدالتی، قتل و غارت و ناامنی ببرند، شما عامل امنیت، اقتدار و آسایش ملت‌ها هستید، ترکیب شما نماینده این ایده‌هاست.

شروع‌کنندگان جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران پشیمان خواهند شد
آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: خداوند می‌فرماید وقتی این دو قطبی پیش آمد باید آماده دفاع جانانه در مقابل دشمن باشید، شما هیچ‌وقت آغازگر جنگ نبودید، هرگز هیچ پیغمبر و امامی آغازگر جنگ نبوده است، در انقلاب نیز هیچ‌گاه ما آغازگر جنگ نبودیم و نخواهیم بود، اما اگر دیگران جنگی را آغاز کنند ما باید آن‌ها را پشیمان کنیم، این وظیفه ماست، این کار را هم در طول تاریخ کرده‌ایم.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: خداوند در آیه 76 سوره نساء فرمود «الَّذِينَ آمَنُوا يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالَّذِينَ كَفَرُوا يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ الطَّاغُوتِ فَقَاتِلُوا أَوْلِيَاءَ الشَّيْطَانِ إِنَّ كَيْدَ الشَّيْطَانِ كَانَ ضَعِيفًا»، کسانی که ایمان دارند در راه خدا مبارزه می‌کنند و بی‌امان می‌جنگند، آن‌هایی هم که کافر هستند در مسیر همان طاغوت و در مقابل مؤمنین صف‌آرایی می‌کنند، آخر این ماجرا به نفع چه کسانی تمام می‌شود؟ خدا می‌گوید من برای مؤمنین مجوز جنگ با طاغوتیان و سرکوب آن‌ها را صادر می‌کنم.

وی یادآور شد: کید شیطان ضعیف است، آن موقعی که آمریکا برای جنگ با ما آمده بود تنها نبود و شرق و غرب در کنارش قرار داشتند، امام خمینی (ره) در سال 42 فرمود آمریکا از شوروی بدتر و شوروی از چین پلیدتر است، همچنین چین از انگلیس و انگلیس از فرانسه بدتر است، همه از هم پلیدتر هستند، آن موقع که این‌ها همه در حمایت از بعثی‌های عراق و شکستن نظام مقدس جمهوری اسلامی دست به دست هم داده بودند، آن موقع کمترین سلاح را نداشتیم و حتی به ما سیم خاردار هم نمی‌دادند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: اما خدای متعال کاری کرد که ما روز به روز نیرو و قوت گرفتیم، چرا که همه قوت‌ها متعلق به خداست، خداوند در بین بندگانش می‌گردد ببیند چه کسانی لیاقت دارند که این قوت را در بازوان آن‌ها قرار بدهد، ما وظیفه‌مان این است که خودمان را لایق دریافت قدرت خدا قرار دهیم، اگر ما اهل عبادت، بندگی، صداقت، وحدت و برادری شده و دلسوز بندگان خدا در همه عالم باشیم، خدا قدرتش را در بازوان ما قرار می‌دهد، همان‌طور که در بازوان شهید قاسم سلیمانی قرار داد و او را عزیز ملت‌ها کرد زیرا او از خود لیاقت نشان داد و ثابت کرد جز رضای خدا چیزی نمی‌خواهد.

امام جمعه قزوین افزود: خداوند در بیان یک دو قطبی دیگر در آیه 8 سوره صف می‌فرماید «يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ»، دشمنان ما اراده کرده و عزمشان را جزم کرده‌اند که نور ما را خاموش کنند، اما بنای خدا بر این است که نور خود را متجلی کند، هر چند که برای کافران ناخوشایند باشد. آیا اراده خدا شکسته می‌شود یا اراده دشمنان شکسته می‌شود؟ قطعاً آن چیزی که دچار شکست می‌شود اراده دشمنان خداست، چنانچه خدای متعال فرمود «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم».

وی اظهار کرد: اینکه گاهی آدم یک عمر می‌دود و به هیچ‌جا نمی‌رسد، علتش این است که نصرتش را فقط از خدا نخواسته است، خدا می‌گوید تو که برای دین من نجنگیدی، تو جای دیگری بودی، اگر می‌آمدی پیش من و دست خالی برمیگشتی، آن وقت می‌توانستی گلایه کنی که دین مرا یاری کرده‌ای اما نصرت من شامل حالت نشده است.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: اگر همه عالم علیه ما باشند اما ما برای خدا کار کنیم، خدا دست ما را می‌گیرد، ما این را دیده‌ایم، آن موقعی که آمدند امام خمینی (ره) را از خانه‌اش ربودند و بردند، همه عالم به ظاهر علیه او بود، اما خدا او را یاری کرد، رهبر فرزانه انقلاب نیز چندین جا تبعید بودند، برای مثال ایشان در جیرفت و ایرانشهر تبعید بودند، اما نام خیر ایشان همه‌جا پیچیده بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: ما اکنون در جنگ اقتصادی، جنگ فرهنگی، جنگ نرم و جنگ آب قرار داریم، مخصوصا اکنون جنگ نرم بسیار حائز اهمیت است، دشمن که دارد دشمنی خود را می‌کند، ما باید هوشیار باشیم.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران که رفتند در مقابل قطب استبدادی یک سو نگر با محوریت یهود و آمریکا قرار گرفتند، این قصه شرق، روسیه، چین و جایگاه ایران در آنجا که بیش از 80 کشور دارند در مقابل آمریکا موضع واحد می‌گیرند، این‌ها همه اتفاقات بزرگی است که نه امریکا و نه صهیونیست‌ها می‌خواهند این‌ها دیده شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: ما باید حواسمان جمع باشد و بدانیم که دشمنان حواسمان را به جاهای دیگری پرت نکنند، این‌ها در فضای تبلیغاتی یک مقداری تأثیر گذاشتند، اما ان‌شاءالله هر چه زودتر این بساط با درایت بزرگان ما جمع می‌شود، امیدواریم همان منتظرانی باشیم که منتظر ظهور منجی عالم بشریت هستیم.