مزار شهدا مانند دانشگاه فضائل اخلاقی و ایمانی است

۱۴۰۲/۰۸/۲۰ - ۱۲:۵۶:۰۱
کد خبر: ۲۰۱۷۹۰۰
مزار شهدا مانند دانشگاه فضائل اخلاقی و ایمانی است
نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: مزار و یادمان شهدا مانند دانشگاه فضایل اخلاقی و ایمانی است که نیاز به تفسیر ندارد و همه کسانی که در این مکانها حضور می یابند بدون توضیح پیام های معنوی را دریافت می کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس روز شنبه با حضور اعلایی استاندار، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، امیر شفیعی فرمانده لشکر ۱۶ زرهی قزوین، سرهنگ امیری مقدم مدیرکل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، عباس کاظمی معاون سیاسی امنیتی استانداری، براتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از مدیران در استانداری برگزار شد.

آیت الله عابدینی در این جلسه اظهارداشت: این روزها که جنایات بشری از سوی مدعیان دروغین حقوق بشر بیداد می کند و شاهد کودک کشی رژیم غاصب هستیم،  استکبار در صدد مسلح کردن جانیان است که باید ظالمان شرم کنند و از این جنایات خجالت بکشند.

امام جمعه قزوین گفت: روحیات جوانمردی در دین اسلام تاکید شده و ما شهدایی داریم که این مسیر را رفتند و با خونشان آزادمنشی و معرفت و شعور و انسانیت را عملا نشان دادند و با وعده الهی امیدواریم بزودی غزه نیز طعم شیرین پیروزی مظلومان و نابودی ظالمان را بچشد. 

آیت الله عابدینی با اشاره به جایگاه شهید در قرآن اظهارداشت: قرآن کریم در باره شهیدان در آیات مختلفی از ویژگی های شهید نکاتی را یادآورشده و فرهنگ شهادت و روحیات انسانهای والا را بخوبی بیان کرده و می گوید شهدا را مرده نپندارید بلکه زنده اند و نزد خداوند روزی می خورند اما شما درک نمی کنید.

وی اضافه کرد: در سوره مبارکه یاسین در آیه بیست آمده که مردم دین خدا و پیامبران را تنها نگذارند و آخرین حرف شهیدان قبل از ملاقات خدا این است ایکاش هم کیشان من می دانستند چگونه خداوند مرا مشمول غفران الهی کرد و هرچه لازم داشتم جز حق الناس جبران شد.

امام جمعه قزوین اظهارداشت: اگر انسانها به تقوا برسند از کرامت الهی برخوردار می شوند و حرکت در مسیر شهدا زمینه برخورداری از کرامت الهی را مهیا می کند.

آیت الله عابدینی در ادامه از احداث یادمانهای شهدا در استان ابراز رضایت کرد و افزود: خوشبختانه ساماندهی مزار شهیدان در استان بخوبی انجام شده و کارهای ارزشمندی صورت گرفته لذا تاکید داریم یادمانهای شهدا جذاب و معنا دار باشد.

مزار شهدا مانند دانشگاه فضائل اخلاقی و ایمانی است

وی اضافه کرد: مزارشهدا به مثابه شعبه ای از کربلاست و دانشگاه فضایل اخلاقی و ایمانی است که نیاز به تفسیر ندارد و همه کسانی که در مزار شهدا حضور می یابند بدون توضیح پیام های ارزشی و معنوی را دریافت می کنند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین بیان کرد: یاد شهدا رسالت است اما اصل تکریم شهدا در این است که منش شهدا و فرهنگ دفاع مقدس را درک کنیم و با اهداف شهیدان آشنا شده و صمیمانه و حقیقی در مسیر شهدا حرکت کنیم.

مزار شهدا مانند دانشگاه فضائل اخلاقی و ایمانی است

وی اظهارداشت: شهیدان نه تنها زنده اند بلکه شاهدان و ناظران رفتار و اعمال ما هستند و اگر رفتار جامعه با شهدا فاصله داشته باشد شرمنده خواهیم بود.

در ادامه در خصوص میزبانی از هشت شهید گمنام دفاع مقدس برنامه ریزی و تصمیم گیری شد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز