• جمعه / ۳۰ تیر ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۱
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402043019450
  • منبع : نمایندگی قزوین

امام جمعه قزوین:

هرگز به کتاب‌های آسمانی بی‌احترامی نخواهیم کرد

هرگز به کتاب‌های آسمانی بی‌احترامی نخواهیم کرد

ایسنا/قزوین امام جمعه قزوین اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم را محکوم کرد و گفت: ما به جای بی‌احترامی به کتاب‌های آسمانی، به آن‌ها احترام می‌گذاریم؛ کتاب سوزی نشان‌دهنده بی‌فرهنگی است و قرآن سوزی نشانه بی‌فرهنگیِ توأم با نفاق، دورویی، الحاد و کفر است.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که امروز ۳۰ تیر در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، با اشاره به گرامی‌داشت برگزاری اولین نماز جمعه پس از انقلاب توسط آیت‌الله طالقانی در تاریخ پنجم مرداد، اظهار کرد: خوب است همه ما مُبلّغ مسجد، قرآن، نماز جمعه، دین، اخلاق، عدالت و مبارزه با فساد باشیم.  

وی ادامه داد: در ماه تبلیغ قرار داریم و وقتی صحبت از تبلیغ می‌شود نباید فقط به افراد معمّم نگاه کرد، هر آدمی که یک گوشی موبایل در دست دارد هم می‌تواند مبلّغ دین باشد، هر آدمی که زبان دارد و قادر به صحبت است، در تاکسی، مهمانی و خانواده باید این زبان را در امر تبلیغ فعال کند.  

این مسئول بیان کرد: روز قیامت که می‌شود این زبان از ما شاکی می‌شود که چرا من را در جای خود استفاده نکردی؟ زبان می‌تواند غیبت کند، دروغ بگوید، ظلم کند و دلی را برنجاند اما همین زبان می‌تواند مبلّغ دین، خوبی‌ها، مهربانی، ایجادکننده صلح بین ۲ مؤمنی که با یکدیگر قهر کرده‌اند و مروّج حق باشد، پس همه باید مبلّغ باشیم.  

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: مهم‌ترین مسئولیتی که خدا به پیامبر(ص) می‌دهد مسئولیت مبلّغی است، خوشا به حال آن پیروانی که بتوانند در زندگی‌شان کار تبلیغی انجام دهند، چرا که کار تبلیغی بسیار مهم است. 

وی خاطرنشان کرد: وقتی حکم مهم روز غدیر از سوی خدا صادر شد اولین و بزرگ‌ترین مبلّغ دینی یعنی پیامبر(ص)، موظف شد در غدیر خم امیرالمؤمنین(ع) را به‌عنوان جانشین خود معرفی کند، حضرت در آنجا فرمود خدایا پذیرای ولایت علی را دوست بدار و دشمن او را دشمن بدار، یاری کن هر کس که علی را یاری کند و خوار کن هر کس علی را خوار کند و تنها بگذارد.  

امام جمعه قزوین یادآور شد: این اولین اقدام تبلیغی پیامبر(ص) بود، این یعنی ای مبلّغان، ای عاشقان امام حسین(ع)، اگر ولایت، امامت، در رأس نگاه تبلیغی ما نباشد، هر کار دیگری کنیم ارزش ندارد، یعنی باید امامت و ولایت در رأس همه مسائل تبلیغی برای مردم بیان شود، وقتی این اتفاق می‌افتد دشمنان از دستبرد به دین ما مأیوس می‌شوند.

وی تصریح کرد: بعد از حادثه عاشورا والاترین مبلغان، حضرت، امام زین‌العابدین(ع) و حضرت زینب کبری(س) بودند و اگر همت آن بزرگواران نبود امروز ما عظمت عاشورا را نمی شناختیم و راه خودمان را گم کرده بودیم.

آیت‌الله عابدینی اهانت مکرر دولتمردان مستکبر و صهیونیست کشور سوئد به ساحت مقدس قرآن کریم را محکوم کرد و افزود: ما به جای بی‌احترامی به کتاب‌های آسمانی، به آن‌ها احترام می‌گذاریم؛ کتاب سوزی نشان دهنده بی‌فرهنگی است و قرآن سوزی نشانه بی‌فرهنگیِ توأم با نفاق، دورویی، الحاد و کفر است.

وی با بیان اینکه دودمان کسانی که به قرآن اهانت کردند را به آتش می‌کشیم، خاطرنشان کرد: ما هرگز کتاب آسمانی نمی‌سوزانیم اما خانه کسانی که کتاب سوزی و قرآن سوزی می‌کنند و خانه و دودمان فرماندهان آنان را که صهیونیست ها، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها هستند را به آتش می‌کشیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha