امروز :
Skip to main content

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در نشست ائمه جمعه استان گفت: ائمه جمعه در راستای تقویت جایگاه نماز جمعه هم‌افزایی داشته باشند.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در نشست ائمه جمعه استان قزوین که در دفتر امام جمعه شهر نرجه برگزار شد، اظهار کرد: موضوعی که حتماً باید مطرح و رسانه‌ای شود، بحث تروریست نامیدن سپاه پاسداران از سوی دشمنان است، رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند دشمن در جنجال و هیاهویی که در ماه‌های اخیر در کشور ما به راه انداخت، به نقاط ضعف ما کاری نداشت، بلکه بر روی نقاط قوت ما سرمایه‌گذاری و مورد هدف قرار داد.
وی ادامه داد: دشمنان در این ایام به قرآن، رسول گرامی اسلام و مساجد اهانت کردند چرا که اینها نقاط قوت ماست و معلوم می‌شود که دشمن از این نقاط قوت آسیب جدی دیده است.


امام جمعه قزوین بیان کرد: شاید علت دیگری که سپاه را تروریست معرفی کردند، برای مشروع جلوه دادن جنایت ترامپ باشد. آمریکایی‌ها زمانی که سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را به شهادت رساندند، از هر جهت محکوم شدند، همه می‌گفتند نباید مهمان رسمی یک کشور مورد هدف قرار بگیرد، دشمن با این اقدام می‌خواست صورت مسئله را تغییر بدهد اما موفق نشد.
وی خاطرنشان کرد: اگر ما انتقام جدی‌تری از ماجرای شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس گرفته بودیم، آن‌ها این غلط‌ها را تکرار نمی‌کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر اهمیت صرفه‌جویی، به ویژه در نگاه دینی تصریح کرد: صرفه‌جویی در مصرف انرژی بسیار مهم است، ما نباید بارش‌های این روزها را مبنای مصرف بیشتر آب قرار دهیم بلکه بایستی فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب، برق و گاز را نهادینه کنیم و این مهم را در تمام طول سال مورد توجه قرار دهیم.
وی افزود: اهتمام به تقویت جایگاه نماز جمعه از دیگر موارد حائز اهمیت است، یکی از وظایف ائمه جمعه این است که در رفتار، عمل، بیان، محتوای خطبه‌ها و موضوعاتی که بیان می‌کنیم جایگاه نماز جمعه را تقویت کنیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: ائمه جمعه یکدیگر را تقویت کنند و در راستای تقویت نماز جمعه هم‌افزایی داشته باشند، حال نمازهای جمعه ما می‌تواند خیلی بهتر از این باشد، هر کسی در منطقه خود باید مردم را تشویق به نماز جمعه کند.