امروز :
Skip to main content

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: آمریکایی‌ها و نوکرانشان پیکر یک دختر را ابزاری برای لاشخواری قرار دادند.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، اظهار کرد: یکدیگر را به تقوای الهی سفارش می کنیم و در تقوا دست یکدیگر را می گیریم، تقوا یک حرکت جمعی است لذا در قرآن کریم اکثر دستورهایی که برای تقوا صادر شده با کلمه جمع است، در قرآن در موارد اندکی تقوا با کلمه فردی آمده است که خطاب به رسول خداست، بنابراین تقوا چیزی است که همه باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم در جامعه آن را پیاده کنیم، همه باید نسبت به یکدیگر هم افزا باشیم، دست هم را بگیریم، به یکدیگر کمک کنیم، دلسوز هم باشیم، از صمیم دل یکدیگر را دوست داشته باشیم، اگر این چنین نباشد از جرگه مومنین بیرون می‌مانیم.

وی ادامه داد: خداوند در آیه 10 سوره حجرات فرمود «اِنّما المومنون اِخوه»، بنابراین ابتدا باید این برادری را از صمیم دل احترام بگذاریم، قلباً همدیگر را برادر ببینیم و برادر بدانیم، رسم برادری را به جا بیاوریم، آن کسی که پشت سر برادر دینی خود نقشه می کشد برادر نیست دشمن است، اگر هم دشمن نیست دشمن گونه رفتار می کند، قرآن می گوید همیشه حامی، برادر و دلسوز هم باشید. روایات بسیار فراوانی هم در این زمینه داریم که می خواهد این حقیقت را به ما بفهماند و از ما مطالبه کند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: این اولین خطبه نماز جمعه ای است که بنده پس از اربعین در خدمت شما هستم، یک حدیث داریم که تکلیف بعد از اربعین ما را هم روشن می کند، امام صادق (ع) فرمودند اگر کسی پیاده برای زیارت امام حسین (ع) قدم بردارد، به ازای هر قدمی که بر می دارد یک حسنه برای او نوشته می شود، یک گناه به جز حق الناس از او کم می شود و یک درجه هم بر درجاتش افزوده می شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: در دسته دیگری از روایات آمده است که اگر کسی برای زیارت امام حسین (ع) قدم بردارد هر قدمی که بر می دارد هزار حسنه برای او نوشته می شود، هزار گناه از او برداشته می شود، هزار درجه بر درجات او افزوده می شود.

وی خاطرنشان کرد: حال تکلیف این دو دسته روایات چیست؟ کدام را قبول کنیم؟ هر دو دسته روایات در کتب معتبر وجود دارد، پاسخ این است که ما وقتی برای زیارت حرکت می کنیم با چه نیتی حرکت می کنیم؟ چقدر حرکت ما برای جامعه، دین، مردم و معرفت خودمان فایده دارد؟ یک موقع یک نفر به زیارت اربعین می رود، قدم هایی را بر می دارد و بر می گردد، گویا صرفا یک کار فردی انجام می دهد اما یک موقع هست که یک نفر مثل حاج قاسم سلیمانی پیشنهاد می دهد ملت ها باید برای اربعین حضور داشته باشند، خودش جلو می افتد، می رود زیرساخت ها را مهیا می کند، کشور ایران و عراق را برای این حرکت عظیم بسیج می کند، صحن بزرگ فاطمه زهرا (س) را در جوار امیرالمومنین (ع) ایجاد می کند، صحن بزرگ حضرت زینب کبری (س) را در کربلا آماده می کند، همه زمینه ها را فراهم می کند و خودش هم می آید در میان این جمعیت قدم می زند.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: قدم این دو نفر خیلی با هم فرق می کند، یک نفر برای هر قدمی یک ثواب می برد و یک گناه از او کم می شود و یک درجه بر او افزوده می شود، این بستگی به معرفت، تاثیرگذاری، واقعی بودن حرکت و اخلاص مان دارد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: حضرت در ادامه این حدیث می فرماید وقتی این انسان از زیارت اربعین بازگشت، یک عنوانی نزد خدای متعال دارد و خداوند او را معمولی نمی بیند و می فرماید ای ولی خدا تاکنون هر کاری کردی، پرونده تو صاف می شود و دیگر پرونده گناه و آلودگی نیست و از این پس شما حزب الله، حزب رسول الله و حزب اهل بیت محسوب می شوید.

امام جمعه قزوین افزود: در ادامه می فرماید بخدا سوگند نه جهنم تو را می بیند و نه تو جهنم را می بینی، همانگونه که بهشت بر فتنه گران حرام است، جهنم نیز بر زائر اباعبدالله الحسین (ع) حرام است.

وی با اشاره به حضور و عضویت ایران در شانگهای گفت: این حضور اثرگذار در شانگهای دشمنان را بسیار عصبانی کرد چرا که این حرکت در اقتدار جمهوری اسلامی ایران مؤثر واقع می شود و نقشه های دشمنان را برای به انزوا کشیدن ایران خنثی می کند و بعدها نتایج آن را بیشتر خواهیم دید.
آیت الله عابدینی تأکید کرد: حماسه اربعین امسال که نسبت به گذشته بسیار باشکوه تر برگزار شد نیز موجب عصبانیت دشمنان شده است و این عصبانیت هر روز بیشتر می شود و به دنبال انتقام هستند.

هر انسانی از حوادث تلخ برای انسان‌های دیگر غمگین می‌شود
خطیب نماز جمعه با اشاره به وقایع چند روز گذشته در کشور اظهار کرد: هر انسان و مسلمانی وقتی برای انسانی حادثه تلخ پیش می آید ناراحت می شود و مسلمانی نداریم که حادثة تلخی را ببیند و خوشحال شود اما متأسفانه گرگ های فتنه گر این حادثه را دیدند و مانند لاشخوار پیکر آن بنده خدا را مورد سوء استفاده قرار دادند.

آمریکایی‌ها و نوکرانشان پیکر یک دختر را ابزاری برای لاشخواری قرار دادند

وی تصریح کرد: آمریکایی ها، رسانه های غربی و نوکران غربی آنها آمدند از پیکر این دختر لاشخواری کردند و هم به این انسان اهانت کردند و جان او را ابزاری برای اهداف شوم خود قرار دادند. فتنه گران دنبال مسائل دیگری هستند؛ همانگونه که ندا آقا سلطان را کشتند و آن کسی که او را کشت به آمریکا گریخت و فتنه گران آمدند از پیکرش سوءاستفاده کردند و اینجاست که باید فتنه‌ها را شناخت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: پدران و مادران باید بیشتر مراقب فرزندان خود باشند تا فتنه گران از آنها سوءاستفاده نکنند؛ این ایام سالگرد کشته شدن هموطنان و مسلمانان در فاجعه منا را داریم اما فتنه گران هیچگاه دلسوز نبودند و در خصوص این حادثه سخن نمی گویند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: فتنه گران چقدر برای صداها مسافر هواپیمایی که با شلیک موشک آمریکایی کشته شدند، اظهار ناراحتی کردند؟! این ها جوان و نوجوان توسط سعودی ها کشته شدند و باید از فتنه گران سؤال کرد که شما چقدر اظهار ناراحتی کردید؟
وی با تسلیت رحلت رسول اکرم (ص) عنوان کرد: در قرآن آمده رسول اکرم (ص) مردم را از گمراهی نجات می دهد و عده ای هستند که بعدا به پیغمبر (ص) می پیوندند؛ شخصی سؤال کرد که اینها چه کسانی هستند و حضرت دستش را روی کتف سلمان گذاشت و فرمود اگر ایمان در آسمان ها باشد جماعتی از همشهریان سلمان دستشان به ایمان می رسد.

آیت الله عابدینی اظهار کرد: شهادت حضرت علی بن موسی رضا(ع) را تسلیت عرض می کنم. حضرت فرموده اگر کسی غمی را از دل مؤمنی بردارد خدا از قلب او در قیامت غم ها را بر می دارد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: امام رضا (ع) فرمود من اتفاقی مسموم نشدم، من را روی ظلم مسموم کردند، من در بلاد غربت دفن می شوم، اگر کسی بساطش را برچیند و برای زیارت من اقدام کند هم دعای او مستجاب می شود و هم گناهش مورد مغفرت خدای متعال قرار می گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: شهادت امام حسن مجبتی (ع) را در پیش داریم، امام حسن (ع) فرمود هر کس می خواهد توبه کند باید با تقوا در توبه را به روی خود باز کند و هر کسی می خواهد دلش حکیمانه شود و آیات حکمت خدا در جانش نفوذ کند این با تقوا میسر است، هر عملی باید آبرو و شرافت داشته باشد، شرافت و آبروی هر کاری تقواست، هر کس فوز و رستگاری بخواهد فقط با تقوا می تواند به این مقام نائل شود.
با هر نوع فتنه مقابله کنیم

وی ادامه داد: همچنین از دیگر مناسبت های پیش رو در تقویم می توان به هجرت رسول گرامی اسلام و روز سرباز اشاره کرد، این روزها سربازان جان بر کف عزیز اعم از نیروی انتظامی، بسیجیان، پاسداران معزز و مکرم و نیروهای مختلف پای کار انقلاب و امنیت، نهایت تلاش و زحمت را کشیدند، بسیاری از این عزیزان آسیب دیدند، در تاکستان شاهد بودیم شهید گرانقدر بسیجی عباس خالقی در راه امنیت مردم به شهادت رسید، یعنی منافقین او را هدف قرار داده و با گلوله او را به شهادت رساندند، فتنه این مسائل را به دنبال دارد و باید همه دقت داشته باشیم تا با هر نوع فتنه مقابله کنیم.

بیداری ملت در مواجهه با فتنه‌ها هر روز بیشتر می‌شود
آیت الله عابدینی اظهار کرد: این نخستین فتنه ای نیست که دشمن برای ما دست و پا کرده است، ما تاکنون چندین مرحله فتنه را گذرانده ایم، در مواجهه با فتنه اخیر بنده بیشتر از هر زمان دیگری بیداری، غیرت، بصیرت و دلسوزی را از مردم عزیز دیدم، البته این را در گذشته هم دیده بودیم اما در این مسئله مردم ما نشان دادند که هر سال بصیرت شان بیشتر می شود، فهم شان در مقابل فتنه گران افزایش پیدا می کند و جوانمردی و غیرت شان هم بیشتر مشاهده می شود، به عقیده بنده مردم ما این بار با درایت و بصیرت بیشتری در مقابل فتنه خود را نشان دادند.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس را هم در استان مان داشتیم، امام خمینی (ره) به ما یاد داد که ما دست و بازوی رزمندگان اسلام را ببوسیم، خودمان را مدیون آن هایی که رفته اند بدانیم، دست و بازوی آن هایی که در بین ما هستند را می بوسیم و برای آن ها احترام قائل هستیم، آن ها را سرمایه بزرگ اجتماعی می دانیم و وجود بابرکت شان از زیرساخت های امنیت، آرامش و آسایش کشور ما به حساب می آید.

وی تاکید کرد: مداح اهل بیت (ع)، عزیز گرانقدری که از قبل از پیروی انقلاب اسلامی شاهد بودیم در مسجدالنبی (ص) بلندگو دست می گرفت و همراه علمای شهر برای بسیج مردم در انقلاب اسلامی تلاش می کرد و در طول این ده ها سال برای شهدا و انقلاب زحمات زیادی کشید، مرحوم حاج آقا ثقفی هم از دنیا رفتند، ان شاءالله خدا ایشان را با انبیاء و اولیای الهی محشور کند.