۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین کارگران ستون اصلی اقتصاد کشور هستند
کد خبر: ۳۶۲۹۱۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۲/۸ ساعت: ۱۵:۱۸ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

کارگران ستون اصلی اقتصاد کشور هستند

امام جمعه قزوین با بیان اینکه وظیفه داریم حرمتی که دین به ما یاد داده را نسبت به کارگران عمل کنیم، گفت: مملکت بر پایه تلاش و دلسوزی متعهدانه و مؤمنانه کارگران عزیز برپاست.

کارگران ستون اصلی اقتصاد کشور هستند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم اظهار کرد: خدا معلمی را آغار و معلم بزرگ آفرینش را رسول اکرم (ص) معرفی کرد که پس از آن هم رسول خدا نیز ائمه (ع) و حضرت زهرا (س) را معلمان بزرگ جامعه بشری معرفی کردند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: هر علمی و هر معلمی به سلسله علم الهی مرتبط نباشدعلم او جهل و هدایتش گمراهی است، هر معلمی باید بداند منشأ علم و دانش خداست، مجری آن نیز انبیاء و ائمه (ع) هستند، بزرگان و علمایی که در طول تاریخ آمده‌اند و علم الهی را در میان مردم نشر داده‌اند، فرهنگ‌ساز، تمدن‌ساز و پایه‌ریز مبنای تربیت انسانی و تعالی انسانیت بوده‌اند.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: اگر کسی با کتاب‌های شهید مطهری ارتباط نگیرد به معنای واقعی کلمه ضرر کرده است، جاذبه کلام علامه شهید مطهری به گونه‌ای است که معمولاً شما اگر کتابش را باز کرده و شروع به خواندن کنید، نمی‌توانید آن را زمین بگذارید و مایل می‌شوید کتاب را ادامه دهید و سراغ کتاب‌های دیگر ایشان هم بروید.

وی یادآور شد: سالگرد تخریب بقیع را در پیش داریم، قبرستان بقیع که آثار ائمه (ع) در آنجا بود، وهابی‌ها در یک حمله وحشیانه در سال 1344 هجری قمری، یعنی صد سال پیش، آنجا را تخریب کرده و آثار بقیع را منهدم کردند، آن‌ها با فرهنگ و ارزش‌ها مبارزه کردند و کار مطلوب صهیونیستی یهودی انجام دادند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: رسول اکرم (ص) راجع به بقیع فرمودند وقتی مردم در روز قیامت محشور می‌شوند من با اهل بقیع محشور می شوم، همچنین روز عید فطر که می‌شد حضرت به بقیع می‌رفتند و مردم مدینه نیز در آنجا جمع می‌شدند و نماز عید را آنجا اقامه می‌کردند، یعنی حضرت احترام خاصی برای بقیع قائل بودند، فضائل بقیه بی‌شمار است، امیدواریم با رفع موانع، شاهد مجد و عظمت بقیع مظلوم باشیم. 

وی ادامه داد: سالروز ابلاغ فرمان هشت ماده‌ای مبارزه با فساد توسط رهبر حکیم انقلاب اسلامی را در پیش داریم، در این راستا رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب فرموده‌اند همه باید بدانند طهارت اقتصادی شرط مشروعیت همه مقامات حکومت جمهوری اسلامی است، شورا، شهردار، فرماندار، مدیران کل، استاندار و هر کس در هر مسئولیتی قرار دارد مشروعیتش این است که لقمه حلال خود را به استفاده از بیت‌المال یا جیب مردم آلوده نکند. 

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: همه باید از شیطان حرص بر حذر باشند و از لقمه حرام بگریزند و از خداوند در این باره کمک بخواهند، آن کسی که لقمه حرام می‌خورد توجیهاتی می‌آورد، اول خودش را گول می‌زند، فطرتش را به فراموشی می‌اندازد، بعد وارد حرام‌خوری می‌شود، وقتی هم شروع به حرام خوردن کرد، دیگر سیری ناپذیر است، اگر همه دنیا را هم به او بدهند باز دنبال کسب مال بیشتر از راه حرام است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: اگه همه کره زمین را هم به این زمین‌خوارهای حریض نادان بدهید، دنبال به دست آوردن کره ماه و مریخ می‌روند، اگر آنجا را هم بگیرند باز قانع نمی‌شوند، برای اینکه شیطان یک افساری به این‌ها زده و آنان را به دنبال خود می‌دواند، حرص این‌ها تمامیت ندارد، لذا باید از این موضوعات به خدا پناه برد. 

مملکت بر پایه تلاش و دلسوزی متعهدانه و مؤمنانه کارگران عزیز برپاست 

وی تأکید کرد: مناسبت دیگری که جا دارد به آن توجه کنیم، روز جهانی کار و کارگر است، وظیفه داریم حرمتی که دین به ما یاد داده را نسبت به کارگران عمل کنیم، وقتی رسول گرامی اسلام به دست کارگر بوسه می‌زند و به دست دخترش بوسه می‌زند، یعنی بدانید که باید این دختر به‌عنوان یک مادر کرامتش حفظ شود، کرامت زن باید محفوظ باشد، کرامت کارگر هم باید محفوظ باشد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: رسول گرامی اسلام فرمود قبل از اینکه عرق کارگر خشک شود باید اجرت او داده شود، این رعایت حرمت‌ها را دین بنا گذاشته است، رهبر فرزانه انقلاب ما فرمودند کارگران سرمایه عظیم برای مملکت هستند، پایه حفظ امنیت، اقتصاد و اقتدار مملکت به کارگران ما بستگی دارد، ما به آن‌ها احترام می‌گذاریم، فقط تبریک نمی‌گوییم، واقعاً دست آنان را می‌بوسیم و به آن‌ها خدا قوت می‌گوییم، ما به کارگران عزیز افتخار می‌کنیم که مملکت ما بر پایه تلاش، کوشش و دلسوزی متعهدانه و مؤمنانه این عزیزان برپاست. 

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: رهبر عظیم‌الشأن انقلاب فرمودند ستون فقرات اقتصاد مقاومتی عبارت از تقویت تولید داخلی است، مراقب باشید چون طرف می‌آید کارخانه را از شما می‌خرد، نه به قصد اینکه کار و تولید را ادامه دهد، بلکه کارخانه را می‌خرد، ماشین‌آلات را می‌فروشد، زمین را هم برج درست می‌کند یا برای سود بردن و امثالهم می‌فروشد، کارگرها را هم اخراج می‌کند، باید مراقب باشیم چنین افرادی به جان اقتصاد نیفتند و برای کارگران و جامعه ما زحمت درست نکنند و اقتصاد ما را فلج نکنند.

وی افزود: هر کس از این گونه مسائل خبر دارد، موظف است از مسیر قانون این خبرها را به جایی برساند تا جلوی سوءاستفاده‌گران گرفته شود.

خطیب نماز جمعه قزوین عنوان کرد: مناسبت دیگر شکست آمریکا در ویتنام است، مگر آمریکا فقط در ویتنام شکست خورده است؟ حالا دیگر کم‌کم باید از شکست آمریکا در عراق، سوریه، فسلطین، لبنان و غزه سخن بگوییم، محکم‌ترین سیلی را هم در ایران خورد و هم این سیلی محکم را از ایران در جاهای دیگر می‌خورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: شکست آمریکا و همراهانش در یمن، سودان و افغانستان و در کل منطقه دیدنی است و اکنون نیز شکست آمریکا در هیمنه دلار که ستون فقرات ماندگاری آمریکا بود، این هیمنه نیز الحمدلله رو به شکست است، هر روز خبرهای جدیدی می‌شنویم که فلان کشور هم تصمیم گرفت در معاملات خود دلار را کنار بگذارد و این شکستی بزرگ برای امریکا محسوب می‌شود.
 
آمریکا در سراشیبی سقوط و افول

وی خاطرنشان کرد: این‌ها به معنای قرار گرفتن آمریکا در سراشیبی سقوط و افول و ان‌شاءالله اضمحلال است و در پی آن نیز اضمحلال و سرنگونی رژیم منحوس صهیونیستی است، این‌ها را قدر می‌دانیم.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: در باب سودان نیز باید بگوییم شیطنت استکبار آمریکایی، نقشه‌های انگلیسی، فعالیت‌هایی که صهیونیست‌ها داشتند و در این میدان بازیگری کردند، از گذشته‌ها این مسائل بوده است، آن موقعی که سودان را به شمالی و جنوبی تقسیم کردند، این شیطنت‌ها همچنان ادامه دارند، عمر البشیر که اکنون زندانی است، این آدم فریب دشمنان را خورد، یعنی این آیه قرآن را نفهمید که خداوند فرمود «و لا ترکنوا الی الذین ظلموا فتمسکم النار».

امام جمعه قزوین تصریح کرد: خداوند در این آیه فرمود به ستمگران تکیه نکنید، وگرنه آتش می‌گیرید، شما سرنوشت کویت را در زمان صدام ببینید، سرنوشت بغداد در حاکمیت بعث صدامی را ببینید، دیدید این‌ها چطور آتش گرفتند؟ همان‌هایی صدام را آتش زدند که به آن‌ها تکیه کرده بود.

وی یادآور شد: هر کس به ستمگران تکیه کند آتش می‌گیرد، هر کس به فتنه‌گران تکیه کند ستم فتنه او را به آتش می‌کشاند، هر کس به آدم‌های قلدر، گردن‌کلفت و حرام‌خوار تکیه کند آبرو، حیثیت و شرفش آتش می‌گیرد، مبادا این کار را کنید، چرا که هر کس به ظالمان تکیه کند آتش می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: عمر البشیر و دیگران نیز به ظالمان تکیه کردند و آتش گرفتند، البته امیدواریم این آتشی که روشن شده بعد از اینکه خاموش می‌شود، از میان این آتش و خاکستر شاهد سودان مستقل باشیم، سودانی که مواضعش را تغییر دهد و با مقاومت اسلامی همراه شود و عزتمند باشد.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان