امروز :
Skip to main content

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان قزوین در مراسم جشن روزه اولی‌ها گفت: مدرسه ماه رمضان، مدرسه مهربانی است.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم جشن روزه اولی‌ها که در سالن شهید بابایی برگزار شد، اظهار کرد: تبریک می‌گویم که مهمان خدا شده‌اید، پیش از این سن شما هنوز به روزه و نماز نرسیده بود اما اکنون بنده عبادت‌کننده و روزه‌بگیر خدای متعال شده‌اید، این خیلی مهم است.

وی ادامه داد: خدای متعال در قرآن بارها در ابتدای آیات از «یا ایها الذین آمنوا» استفاده کرده است، یعنی کسانی که ایمان آورده‌اند را مخاطب قرار داده است، خدا اکنون شما را هم با این لفظ خطاب می‌کند، برای اینکه سن‌تان به عبادت رسیده است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: ماه رمضان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مدرسه خداست، مهم‌ترین مدرسه‌ای که باید از آن استفاده کنیم مدرسه ماه رمضان است، حال ببینیم در این مدرسه باید چه درس‌هایی را یاد بگیریم؟ هر مدرسه‌ای کتاب درسی دارد، کتاب مدرسه ماه رمضان قرآن است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان قزوین بیان کرد: این مدرسه معلم دارد، بزرگ‌ترین معلم مدرسه ماه رمضان رسول خداست، خدا پیغمبرش را معلم مدرسه ماه رمضان معرفی کرده است، البته در ابتدا خود خدا معلم این مدرسه است اما خدا پیغمبرش را به عنوان بزرگ‌ترین معلم مدرسه ماه رمضان قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: پس از پیامبر (ص) نیز امیرالمؤمنین (ع) معلم این مدرسه است، حضرت فاطمه (س) و ائمه (ع) از دیگر معلمان این مدرسه هستند، همه امامان ما معلمان مدرسه ماه مبارک رمضان هستند، همه بندگان خدا در این مدرسه مشغول درس خواندن هستیم، حال ببینیم معلم‌ها در این مدرسه چه چیزی به ما آموزش می‌دهند؟ این معلم‌ها می‌خواهند ما آیات قرآن را یاد بگیریم و بفهمیم، وقتی آن‌ها را فهمیدیم در زندگی‌مان به کار بگیریم.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: بنابراین یکی از چیزهایی که باید در مدرسه ماه رمضان حواسمان به آن باشد قرآن است، یکی دیگر از چیزهایی که در مدرسه ماه رمضان لازم داریم شناخت پیغمبر گرامی اسلام، امیرالمؤمنین (ع)، حضرت زهرا (س) و ائمه (ع) است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: یکی از سؤالاتی که باید به آن توجه کنید این است که باید دین را از چه کسی یاد بگیرید؟ ما باید برای خود مرجع تقلید انتخاب کنیم، امروز می‌دانیم آن کسی که باید دین‌مان را از او یاد بگیریم، رهبر حکیم انقلاب است.

مدرسه ماه رمضان، مدرسه مهربانی است

وی یادآور شد: ما در مدرسه ماه رمضان چه درس‌هایی داریم؟ مدرسه ماه رمضان مدرسه مهربانی است، یعنی ما هر چقدر که پیش از این مهربان بودیم، باید در این مدرسه مهربانی بیشتری داشته باشیم، نسبت به پدر، مادر، خواهر، برادر و بزرگترها مهربان باشیم، مبادا دلشان از ما برنجد، اگر خواهر یا برادر ما از ما ناراحت شدند از آنان عذرخواهی کنیم تا از ما راضی شوند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان قزوین اظهار کرد: ما باید نسبت به همه کودکان دنیا مهربان باشیم، حتماً همه شما خبر از حال بچه‌های غزه دارید، چقدر صهیونیست‌ها بچه‌های غزه را کشتند، چقدر خانه‌های آنان را خراب کردند، مدرسه‌هایشان را ویران کردند، پدران و مادرانشان را به شهادت رساندند و آواره‌شان کردند، ما در ماه رمضان برای آرامش، آسایش، رفاه و سلامتی همه بچه‌های عالم دعا می‌کنیم.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: از درس‌های ماه مبارک رمضان این است که ما با دشمنان خدا دشمنی می‌کنیم، ما دشمن آمریکا و صهیونیست‌ها هستیم و همیشه با صدای بلند این دشمنی را اعلام می‌کنیم، این دل امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) را شاد می‌کند.

وی بیان کرد: ما با همه وجودمان بچه‌های غزه را دوست داریم، چرا که آن‌ها دوست قرآن و دین هستند، آن‌ها خواهران و برادران ما هستند، ما برای پیروزی آن‌ها دعا می‌کنیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: یکی دیگر از درس‌های ماه رمضان این است که ما در این ماه یاد می‌گیریم که اهل نماز و روزه باشیم، نماز خواندن نباید فقط مختص ماه رمضان باشد، بعد ماه رمضان هم باید نمازمان را بخوانیم، ما در ماه رمضان بندگی خدا را شروع می‌کنیم که همین طور این بندگی را در ماه‌های دیگر ادامه بدهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: یکی دیگر از درس‌های ماه رمضان این است که ما در این ماه دعا را یاد می‌گیریم، یعنی دستمان را به سوی خدا دراز می‌کنیم و به خدا خواسته‌هایمان را بیان می‌کنیم، برای پدران، مادران، بزرگترها، اموات و مریض‌ها دعا می‌کنیم، برای آن‌هایی که دشمن به آن‌ها ظلم می‌کند دعا می‌کنیم، در دعاها می‌گوییم خدایا کاری کن همه آدم‌ها راحت باشند و دشمنان از بین بروند و صلح، دوستی و مهربانی عالمگیر شود، ما در ماه رمضان برای فقرا دعا می‌کنیم و به فکر فقرا هستیم، امروز کودکان غزه گرسنه هستند، باید به فکر آنان بود.

وی تصریح کرد: ما پدر و مادرهایمان را به نماز مهم و پرشکوه عید فطر دعوت می‌کنیم، ما از ماه رمضان یاد می‌گیریم که هر هفته پدر و مادران خود را دعوت و تشویق به شرکت در نماز جمعه کنیم، پدران و مادران خود را به حضور در مسجد دعوت می‌کنیم، به پدران و مادران خود صله‌رحم را یادآوری می‌کنیم، ما در مدرسه ماه رمضان یاد می‌گیریم که همیشه با خدا گفت‌و‌گو داشته باشیم و هرگز از یاد خدا غافل نشویم.